tisdag 30 maj 2017

Mage som en sopsäck...

Ganska nyligen var jag med i hälsoutmaningen Motionsracet, och som vanligt när jag ger mig bara den på något gick jag in för utmaningen med liv och lust. Jag må vara ganska stillasittande i arbetet, men fyrfotingarna och deras skötsel ger mig hyfsat med motion. Men att t ex hållbarhetsträna en häst genom långa skrittpass är inte nämnvärt fysiskt ansträngande.

Motionsracet gjorde mig medveten om alla tänkbara små sätt att samla poäng. Man kan träna sin kropp i många situationer där man annars inte rör på sig. Man kan också öka ansträngningen i sådant man brukar göra, och lägga till lite tid när man hinner.

Utmaningen resulterade i många poäng, för lite sömn för att få tid att motionera extra mycket, samt en ständigt ökande hunger som vid bejakande ökade volymen i min magsäck rejält. Nu när Motionsracet är över har jag först kortvarigt under nästan euforisk njutning frossat i kakor och bullar, återgått till mina vanliga motionsvanor, och sist men inte minst brottats med en förskräckligt stor aptit. Om jag inte lyckas tygla frosseriet kommer jag att få bada i vassen i sommar!

Idag åt jag upp min lunch till frukost. Kunde helt enkelt inte vänta på att få sätta i mig min lasagne. Så därför fick jag åka till en lunchrestaurang där en portion lax med räksås och färskpotatis intogs under njutning. Arbetsdagen blev lång, så när jag kom hem var jag vrålhungrig. Ännu en bit lasagne slank lätt ner och landade som bomull i magen...

Nu lovar jag mig själv att ta kontroll över aptiten, för nya kläder tänker jag absolut inte köpa!

Ikväll bjuder jag på en något oaptitlig bild på en av mina rejäla måltider, nämligen kvällens lasagne :-)




1 kommentar:

  1. Trycker du ner det där förstår jag att du kallar magen för en sopsäck. Volymmässigt skulle jag klara mig i två dagar. :)

    SvaraRadera