söndag 25 december 2016

Så blev det jul igen...

Så ligger jag återigen på soffan och är proppmätt efter ett par rejäla portioner mat, toppade med några chokladpraliner (ja inte ovanpå maten förstås ;)) Julen kom även i år - trots att det inte ens fanns tid eller ork att inhandla en gran. Det där med julstress är ju inget för mig, men ett gäng tomtar har jag iallafall haft ork att placera ut i hemmet. Utomhus finns inte ett spår av julkänsla, men jag har motionerat araberna en stund vardera i bitande kall vind. Tänk om det ändå kunde vara några cm snö på marken, och några enstaka minusgrader. Då skulle det inte vara så outhärdligt mörkt från eftermiddagarna och framåt, och inte heller så lortigt och lerigt. Men men, jag får väl fortsätta att drömma ljuva drömmar om att emigrera till södra Spanien...

Nu börjar mörkret falla igen, men adventsljusstakar och den lilla bordsgranen som fått rycka in i brist på en riktig gran, lyser upp rummen. Inomhus är det ganska vackert iallafall. Pralinerna ska få sällskap av en kopp kaffe, och jag kommer inte ta av mig den röda och lurviga filten.

Jag önskar mina läsare en god fortsättning på julhelgen!











4 kommentarer:

  1. Tack Anna! God fortsättning till dig och din familj! Fina bilder med mycket julstämning!

    SvaraRadera
  2. Så mysigt du har det med fina juldekorationer.

    God fortsättning!

    Birgitta

    SvaraRadera