lördag 12 november 2016

Är det inte det ena så är det det andra...

Den senaste tiden har det blivit sparsammare med ridningen, för när jag kommit hem om kvällarna har det varit bedrövligt att vara utomhus, och jag har känt mig ganska slutkörd. Det har "höststormat" ordentligt och ofta i kombination med nederbörd, så hästarna har helt enkelt fått vila lite. Nu är det ju ingen katastrof om dom råkar få en viloperiod från ridning, och särskilt inte för Pari som är ung. Fleur är inte helt återhämtad sedan sommarens skada, så hon rids inte ännu i vilket fall som helst. 

Men idag strålar solen och det är varken kallt eller blåsigt. Jippi skulle jag ha kunnat säga. Men nej, nu har jag plötsligt fått en akut inflammation i högra axeln, och kan inte ens lyfta armen utan att nästan kräkas av smärta. Den uppstod plötsligt och oväntat häromdagen när jag satt bakom ratten och hade många mil framför mig. Så nu är det medicin och vila axeln som gäller. Får väl försöka klara mig med vänsterarmen så gott det går, men ridningen får tyvärr skjutas fram lite :-/ Så jag får väl försöka roa pållarna avsuttet på ridbanan en liten tid framöver, och hoppas att den tiden blir så kort som möjligt.

Här kommer en bild på det underbara ridvädret som jag inte kan utnyttja, och en bild som jag tog förra vintern och tycker väldigt mycket om :-)




2 kommentarer:

  1. Men fy tusan så typiskt :-( Hoppas verkligen att det går över snart och att vädret håller i sig så att du kan få njuta tillsammans med dina fyrfota så snart du blir frisk. Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det är verkligen typiskt! Får nästan abstinensbesvär när jag ser det vackra vädret :-/ Men det är väl bara att hålla tummarna att axeln blir hyfsat bra snart.

      Radera