tisdag 18 oktober 2016

Nån mer än jag som är höstseg?

Än så länge är hösten vacker, men jag har plötsligt blivit väääldigt seg om kvällarna. I vanliga fall brukar jag ha riktigt svårt att somna tidigt, eftersom jag egentligen - om ingen klocka får styra - är en riktig nattuggla. Men nu har jag blivit så förskräckligt kvällstrött, att jag får kämpa för att lyckas göra något överhuvudtaget om kvällarna. Det känns som att mörkret tar hårdare på mig i år än vad det har gjort tidigare. Visst, mörker har väl aldrig haft någon direkt uppiggande effekt på mig, men jag har inte blivit helt slut heller. Kanske kan den hastiga växlingen från sommar till höstrusk ha något att göra med att jag blivit så seg. Det blev ju ingen gradvis övergång mellan årstiderna, utan det ljumma sköna vädret byttes mot kalla vindar från en dag till en annan :-/

Just nu skulle det vara skönt att gå i ide, eller ännu hellre emigrera till något soligt land. Spanien skulle sitta riktigt fint! Tänk att kunna lasta hästarna och ge sig iväg till Malaga under hela vinterhalvåret! Men men, så lär det absolut inte bli, så jag får väl helt enkelt hoppas att tröttheten går över. Kanske finns det nån uppiggande hälsokost att köpa.

Finns det nån mer än jag som har blivit riktigt höstseg, och kommit på nåt bra sätt att bli piggare?









2 kommentarer:

  1. Hej Anna! Jag liksom du är en nattuggla vanligtvis. Hösten gör mig seg som sirap och så började jag med Berocca och nu kan jag ligga vaken fram till 6 - 7 på morgonen. - Lite knasigt, sedan vaknar jag mellan 9 - 10 AM. Det blir inte så mycket sömn men dagen fungerar trots det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Det låter som att Berocca är effektivt - eller kanske lite för effektivt för min del... Jag kanske inte hinner somna innan klockan ringer?

      Radera