tisdag 4 oktober 2016

Livsnjutning och vemod...

Visst är det konstigt att man kan känna så olika känslor samtidigt. Medan hösten blir allt vackrare med sina sprakande färger, kommer den mörka tiden allt närmare. Jag måste ta farväl av ännu en sommar. Medan jag ser trädens färgstarka löv fladdra i den kyliga vinden, tänker jag på hur kala och tråkiga grenarna kommer att se ut när löven har fallit av. Och att dom tråkiga grenarna inte ens kommer att synas när det är kolsvart ute.

Men nu frossar mina ögon i sig av olika gula och röda nyanser, blandade med det gröna som envist håller sig kvar. Luften är klar och frisk, och solskenet tycks nästan ljusare än vanligt. Det känns viktigt och angeläget att verkligen känna in hur vacker naturen är, eftersom skönheten varar en begränsad tid.

För att njuta lite extra när jag förtär min för dagen ganska sparsmakade lunch, lyssnar jag på riktigt bra musik. Sån som får mig att drömma mig bort, och vars vackra ord och toner harmonierar med det jag ser omkring mig. Min trotjänare paddan står till tjänst med ett outsinligt utbud av musik, och idag njuter jag av att lyssna på Confederate Railroad.

Denna dag bjuder jag på några höstbilder som tyvärr togs med en mindre bra mobilkamera, och en fin låt för den som vill lyssna :-) Länken till låten kommer efter bilderna.



Här är låten: When You Leave That Way You Can Never Go Back
https://youtu.be/FiOBtOUUukM





6 kommentarer:

  1. Dock så älskar jag hösten mer än sommaren, så den får gärna vara lite längre :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja även om jag är en riktigt utpläglad sommarmänniska, så önskar jag att hösten kunde vara lite längre. Den kan gott få ta lite tid av vintern! :D

      Radera
  2. Visst är det väldigt vackert så här på hösten. Men när man tänker framåt är det ett halvår innan värmen återkommer. Det känns lite deprimerande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är faktiskt en smula deprimerande att tänka på att det tar så lång tid innan våren kommer. Vintermörkret är nästan outhärdligt, för det är mörkt när man går hemifrån på morgonen, och mörkt när man ska hem igen. Jag lyckas i regel förtränga tankarna på mörkret ända tills det är dags att ställa om klockan till vintertiden som jag avskyr.

      Radera
  3. Svar
    1. Ja den är underbar! Kan lyssna på den om och om igen :)

      Radera