fredag 9 september 2016

Bulle Byracka gästbloggar: Kolla in mina bebisminnen!! :-)

Eftersom matte inte har haft så mycket tid att skriva på sistone, erbjöd jag mig att hjälpa till med hennes blogg. Matte var först lite tveksam, och undrade vad jag skulle skvallra om den här gången. Jag hade ju knappt hunnit bli förlåten för rabarberbilden, innan jag berättade hur hon gör när jag vill dricka vatten ur trädgårdsslangen. Men jag lovade dyrt och heligt att inte skriva något avslöjande om matte den här gången...hihi!!

Idag hittade jag några bilder som matte tog på mig när jag var 10 veckor gammal :-) Jag tyckte förstås att jag var jättestor redan då, men om man jämför med hur ståtlig jag är nu, så var jag bara en liten plutt på den tiden - fast en listig liten plutt förstås! Matte brukade säga åt mig att jag inte fick äta saker som jag hittade på gården, som t ex småstenar och daggmaskar, men det gjorde jag iallafall. Då kunde det hända att jag blev dålig i magen och fick dricka majsvälling för att bli bra igen. Jag brukade säga ifrån att jag minsann inte var någon bebis som skulle dricka välling, men hon gjorde ändå så stora portioner åt mig att jag nästan kunde bada i bunken. Se här så mycket jag lapade i mig!


Jag tyckte förstås att en stor kille som jag skulle äta någon rejäl mat, som t ex korv. Vad tror ni att min matte gjorde då? Jo, hon köpte låtsaskorvar åt mig!! Först undrade jag varför dom var så sega och smaklösa, men sen förstod jag förstås att hon hade lurat mig!!


Se här hur jag kämpade för att tugga sönder korvarna innan sanningen gick upp för mig!!


Jag berättade förstås för matte att jag hade listat ut hennes lurendrejeri med korvarna, och hävdade bestämt att nu borde jag minsann få en köttbit som plåster på såren. Javisst ska du få det sa hon då. Men vad hände tror ni? Jo, hon gav mig en stenhård benknota med lite gott i mitten! Hur jag än kämpade så gick det inte att tugga sönder den!! Se här hur jag gnagde på kanten! Jag försökte i flera år att äta upp den utan att den gick sönder, och sen försvann den nånstans ute på gården!


Så eftersom matte ändå bara bjöd på oätliga saker, tänkte jag att det var bäst att önska sig leksaker istället. Då fick jag en boll, och den var jätterolig!! Först försökte jag äta upp både bollen och snöret, men sen insåg jag att man faktiskt kan leka med den :-)


Titta här så fint jag trixade med bollen! Jag var en riktig hejare på att svinga runt den i snöret!


Nu ser jag att matte försöker smygtitta på vad jag skriver, så jag säger snabbt hej då för den här gången - innan hon ber mig ta bort det jag skrev om fuskkorvarna och benknotan...hihi!!






4 kommentarer:

  1. Hej Bulle Byracka! Tänk att den lilla gulliga killen har blivit så stor och stilig. Tydligen hade du dina egna idéer om hur saker och ting skulle vara redan då. Hälsa nu matte att eftersom du skriver så trevliga blogginlägg, är du värd en liten godbit. Tycker, Birgitta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Birgitta! Tack för dom fina komplimangerna :D Jodå, jag har alltid haft gott om idéer om hur saker och ting ska vara, och sen gäller det bara att få matte med på noterna! Jag ska hälsa henne att du också tycker att jag är värd att få godbitar!! :D

      Radera
  2. Tänk att en sån liten söt kille har blivit så jättestor. Så bra han skriver den stora lufsen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, liten har blivit jättestor och tycker om att skriva blogginlägg :D

      Radera