tisdag 30 augusti 2016

Sveriges sämsta radioprogram - Ring P1...

Ibland undrar jag hur det ens kan vara tillåtet att sända ett så vedervärdigt radioprogram som Ring P1. Programmet ska stå till yttrandefrihetens tjänst, men med tanke på hur illa jag hört programledare bära sig åt mot lyssnare som har andra åsikter än programledarna egna undrar jag varför dessa lyssnare ens blir framsläppta att prata i etern. För om någon talar om sina politiskt korrekta åsikter, eller andra "harmlösa" ämnen bemöts dom av den respekt som alla som ringer borde få. Men om någon vill ventilera något som går stick i stäv med dom hjärntvättade programledarnas uppfattningar om saker och ting, blir det genast mindre trevligt.

Kanske är det så att radioprogramledare omedvetet eller medvetet lägger in mera uppenbart ogillande i röst och ordval, eftersom lyssnarna inte kan se deras misslynta ansiktsuttryck. Men oavsett anledning så blir jag alltid lika irriterad när människor som tagit sig tid att ringa in till programmet bemöts respektlöst och föraktfullt, och avbryts på snöpliga sätt. Det är dessutom verkligen inte professionellt.

Att hela Public service är fullständigt besudlat av politisk korrekthet har nog ingen icke hjärntvättad som tagit del av utbudet kunnat undgå. Detta trots att Public service skriver följande om sig själva på sin egen informationssida:

”Verksamheten ska präglas av oberoende och stark integritet och bedrivas självständigt i förhållande till såväl staten som olika ekonomiska, politiska och andra intressen och maktsfärer i samhället.”

TÄNK ATT MAN ENS KAN SKJUTA SÅ LÅNGT IFRÅN MÅLET!

Så vad vill programledarna åstadkomma genom att uppföra sig så fult mot alla som dristar sig att vädra "fel" åsikter? Hoppas dom på att kunna omvända den "förtappade" talaren, eller ser dom bara en chans att tillfredsställa sin sadistiska ådra genom att fritt håna en lyssnare som inte själv kan styra över eller välja hur långt argumentationen ska gå??

Hursomhelst är det ett ytterst osmakligt radioprogram som jag mer än gärna hoppar över. Jag lyssnar tom hellre på reklam än på detta förnedrande program.


2 kommentarer:

  1. sv: tack för dina fina ord!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv Sandra! När jag såg ditt inlägg kände jag att jag måste skriva några ord för att hjälpa dig att hålla hoppet uppe.

      Radera