lördag 13 augusti 2016

I år har jag lyckats... ;-)

Trots att jag inte vill vara det, så är jag en riktig badkruka - åtminstone om vattnet är kallt, vilket det oftast är i Sverige ;-) När andra tycker att det är varmt och skönt i de svenska badvattnen, är jag nöjd med att doppa fötterna. Om inget varmt poolvatten står till buds brukar jag gärna vänta med badandet tills det blir tillfälle att bada utomlands. Men i år finns det ingen reslust pga allt otäckt elände som händer i världen, så därför har det inte blivit några sköna bad för min del. Däremot några plågsamt kalla sådana, eftersom jag för en gångs skull bestämde mig för att nu jäklar ska jag minsann bada - hur lång tid det än ska ta att doppa mig!! Och tid tog det. Mycket lång tid...

Havets temperatur var sådan som är uppfriskande när vattnet ska drickas ur ett glas en varm och svettig dag, men att blöta ner kroppen var riktigt hemskt. Huden domnade av kylan, men det var vad som behövdes för att det ens skulle vara möjligt att ta sig i vattnet. Årets badande genomfördes med hjälp av ren viljestyrka, och som om det inte vore nog så höll jag mig kvar i vattnet en stund också. Dessutom lyckades jag pressa fram ett stelt leende, vilket kvalificerar mig för en Oscarsstatyett ;-)

Men än är ju inte sommaren slut, så om värmen återvänder kanske jag kan hitta någon riktigt grund sjö som är uppvärmd nog att bada i. Eller så kanske jag helt enkelt tar mig ett bad i badkaret... ;-))

Idag bjuder jag på några bilder av havet som fick min lekamen att kännas djupfryst, samt ett bildbevis på att jag lyckades bada i år :-)



















4 kommentarer:

  1. Jättefin botten ser det ut att vara. De flesta turistorter är förstörda av olika anledningar. Vi var till Jamaica och där fanns inga terrorister bara ett skönt liv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, botten var jättefin men vattnet var iskallt. Jamaica är fint såsom så många andra platser, och säkert ganska ointressant för terrorister. Men det tar emot att flyga nuförtiden...

      Radera
  2. Jag har aldrig tidigare varit flygrädd men nu när flygplanen står som spön i backen känns det väldigt osäkert och olustigt. Man får bara hoppas på att han där uppe håller sin hand över en.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte heller varit flygrädd tidigare. Har ju även suttit vid spakarna själv och flugit SK60. Men när det finns så många fanatiker på fri fot i världen, som inget hellre vill än att mörda follk och gärna via flygplan, så tryter lusten att riskera livet.

      Radera