måndag 29 augusti 2016

Hur länge kan man hosta???

Hur länge som helst känns det som. Efter snart tre veckor av sönderhostade nätter känner jag mig ganska slut. Det har gått åt mängder av hostmediciner och andra receptfria medikamenter, och på dagtid hjälper dom hyfsat. Men så fort jag lägger mig ner drar eländet genast igång!

Det är omöjligt att hålla sig pigg och alert om dagarna, och jag har tagit mig igenom möten med "autopiloten" inkopplad. Inte roligt när man som jag vill vara skärpt och vältalig.
Efter några sönderhostade nätter blev jag glömsk och disträ. Nu orkar jag knappt ens vara social. 

Jo, jag vet att jag måste uppsöka en läkare snart om inte hosteländet slutar, men vetskapen om att jag måste tillbringa tid på en plats där det florerar ännu flera smittor lockar inte riktigt. Dessutom har jag varit med om förr att det inte skrivs ut något bakteriedödande pga rädslan för antibiotikaresistens. Om jag inte får penicillin har jag slösat värdefull tid på att utsätta mig för ännu flera smittor.

Ja jag vet, detta blev ett grinigt inlägg, men jag var bara tvungen... ;-))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar