torsdag 28 juli 2016

Godare än godis! :-)

I år har fåglarna varit snälla nog att lämna bigarråträdet hyfsat ifred, och bären har fått mogna ordentligt utan att bli uppätna. Jag blir lite risig i magen av att äta för många bär, men dom är så söta och underbart goda att jag helt enkelt inte kan låta bli. Det är ju inte ofta man får äta sig riktigt mätt på fullmogna biggaråer, så känslan av njutning och faktiskt ren lyx överväger magens protester ;-)

Trädet är väldigt stort och högt, vilket gör plockandet lite svårt om man inte gillar att klättra på en hög stege. Men lyckligtvis finns det tillräckligt många grenar inom räckhåll från marken för att jag ska kunna proppa i mig så många bär jag bara orkar :D






4 kommentarer:

  1. Alltså bigaråer är ju så himla gott!! Vet inte hur många jag har käkat i år! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dom är supermumsiga! Jag har också tappat räkningen på hur många jag har ätit, och än har jag inte ätit klart! :D

      Radera
  2. Lyckliga du :) - När du har ätit dig utled kan du skicka några kilo. Tack på förhand. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr tyckte inte fåglarna att lyckan skulle bli långvarig ;)

      Radera