torsdag 14 juli 2016

Ganska fantastiskt...

Inatt har John Blund glömt bort att komma förbi hos mig, och jag är onödigt pigg trots att klockan är väldigt mycket. Om man tar god tid på sig att somna hinner fåglarna vakna, och om jag öppnar fönstret hör jag deras vackra sång. Den är faktiskt så rogivande att lyssna på, att den hjälper sömnen att infinna sig.
Av allt som är härligt med sommaren, så är kanske de ljusa nätterna bland det mest fantastiska. Om det inte vore för nödvändigheten att sova, skulle man kunna använda nätterna lika bra som dagarna till sånt som man behöver ljuset för att sysselsätta sig med.

När jag var uppe och tassade alldeles nyss, kunde jag inte låta bli att gå ut på balkongen och fotografera himlen över stalltaket. Så här kommer en bild på lite nattlig livsnjutning. Den är inte så märkvärdig, men lägger man till fågelsång, behagligt sval luft, och en känsla av stilla lugn blir upplevelsen komplett :-)


2 kommentarer:

  1. John Blund sviker ofta vilket inbjuder till många tankar i all tysthet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han är inte alltid så sugen på att komma förbi...

      Radera