onsdag 15 juni 2016

Varför måste man tycka om islam?

Så är det dags att tycka till om det kanske mest förbjudna ämnet i Sverige - nämligen att man som "god" svensk plötsligt måste tycka om religionen eller ideologin islam. Alla gör ju nämligen inte det, så frågan är om det är något fel på dessa motsträviga människor, eller om dom kanske har rätt i sin uppfattning? 

Är det inte konstigt egentligen, att man får ha vilken åsikt man vill om andra religioner, men just islam måste man tycka om. Annars är man islamofob. Punkt. Så vad är man om man inte tycker om kristendomen? Jo, inget värre än en ateist, och det får man vara bäst man vill utan att få de "godas" hatstämplar på sig. Jesus kan man avbilda precis hur som helst och hyllas som konstnär, medan den som gör detsamma med profeten får plikta med livet på något brutalt sätt.

Så om jag inte tycker om islam, och aldrig har gjort det sedan jag för många år sedan läste religionskunskap - måste jag då ändra min uppfattning bara för att det numera råder godhetshysteri bland en massa hjärntvättade svenskar? Ja, det är tanken. Pk-folkets intolerans mot alla andra åsikter än deras egna, går hand i hand med medias outtröttliga indoktrineringskampanj. Man ska hjärntvättas till att tycka om och tolerera saker som anses rätt, och känna förståelse för sådant som är oförståeligt, stötande och motbjudande.

För inte så längesen fick man betrakta alla religiösa skrifter hur man ville - oavsett vilket budskap de förkunnar. Det var ingen som hetsade upp sig om man tyckte att en religion som cirklar kring en pedofils personliga tankar om hur livet ska levas, inte är förnuftig att styra upp sin tillvaro efter. Eller andras tillvaro heller för den delen, såsom kvinnor vilka i egenskap av sin blotta uppenbarelse kan få mäns drifter på villovägar, och därför nogsamt måste kontrolleras.
Även om det i Sverige alltid har funnits avarter till män som inte har kunnat tygla sina lustar, så har lösningen på deras problem aldrig varit att gömma kvinnor i trasor, varav de mest förtryckande inte ens tillåter en kvinna att se vart hon går. Men nu kämpar de "goda" med näbbar och klor för att förtryckta kvinnor - och de som är så hjärntvättade att dom inte förstår att dom är förtryckta - ska ha "rättigheten" att gömma sig i trasor även i detta land. De kvinnor som vill slippa förtryck är bortglömda, medan svenskar ska tvingas tolerera obehaget att ha maskerade människor omkring sig.

Förr var det normalt att avsky blotta tanken på pedofili och barnäktenskap - något som var en del av profetens liv, och som numera av de "goda" är accepterade ingredienser i det svenska samhället. Det som tidigare var brottsligt och omoraliskt är redan implementerat i Sverige med svenskars hjälp. 
Etniskt svenska barn har hittills rätt att slippa såväl sexuellt umgänge som äktenskap. Men det barn som kom hit redan drabbat av förtryck får ofta fortsätta att leva så. Det barn som föds här till ett liv i svensksanktionerat förtryck kan man ta med sig utomlands och göra vad man vill med, för att sedan åka hem till toleranta Sverige och fortsätta sitt liv.
En god svensk förbiser barns lagliga rättigheter för att inte störa någon i sin religionsutövning. Man måste värna om att alla som kommer hit får fortsätta att leva som förut - även då det innebär att fortsätta leva under förtryck och övergrepp. Jag äcklas åt alla "goda" människor som har fördragsamhet med pedofili, och förfasas över att dom blir allt flera. Men när galjonsfiguren för en religion var en pedofil så är det ju inget att ifrågasätta, och en tolerant svensk motsätter sig inte att motbjudande levnadsvanor implementeras i landet. Nej, man ser mellan fingrarna och hittar ursäkter för det som en gång var fullkomligt oacceptabelt.

Förr förväntades man inte acceptera månggifte. Men varför ska kvinnor behöva dela sin man med andra kvinnor? Och varför får inte kvinnor gifta sig med flera män? Inte särskilt jämställt - eller hur? Men jämställdhet kanske bara är till för etniska svenskar? I No go-zonerna lär den bli svår att finna. Jämställdheten krymper dock även i resten av samhället, under ett allt större inflytande av islam. Detta pga att många naiva svenskar har ett outsläckligt behov av att putsa på glorian.

Man anses inte vara en god svensk om man inte välkomnar islams smygande implementering i samhället. Varje enskild anpassning av Sverige till att bli ett muslimskt land isoleras och förminskas, och de som lägger ihop saker och ser mönstret blir förlöjligade och hånade. Det hade varit så mycket enklare om alla svenskar som vill islamisera landet kunde flytta dit medeltiden ännu råder. Där skulle dom få nytta av sin oändligt töjbara anpassningsbarhet.

Jag kan inte begripa varför man måste tycka om medeltidsläran islam. För om man gör det - hur kan man samtidigt säga att man är emot könsapartheid, barnäktenskap och pedofili, och för jämställdhet mellan kvinnor och män, alla människors lika rättigheter, demokrati och frihet? Jag kommer naturligtvis få veta hur fel jag har, hur (snällt sagt) korkad jag är, och jag kommer kanske rentav att bli illa hotad för mina ord. "Goda" människor drar sig inte alltid för att vara onda. Men jag har rätt till min uppfattning, likt alla andra som har stått emot indoktrineringskampanjen har.

Personligen bryr jag mig inte om vad folk tror på, så länge de inte med sin trosuppfattning som ursäkt förtrycker eller skadar andra, bryter mot lagar och ordningsregler, eller påtvingar andra sin tro genom oönskat förkunnande, eller andra sätt att gnida in den i ansiktet på de som inte uppskattar den. Religionsutövning är nämligen något privat.
Jag har därmed inga problem med att tycka om fredliga och rättskaffens människor som bekänner sig till islam, så länge dom inte förväntar sig att sharia-lagar ska införas i Sverige, så länge dom ser sin religionsutövning som privat och underordnad lagar och ordning, så länge dom inte påtvingar andra sin trosuppfattning och sitt levnadssätt, och är villiga att leva med och respektera demokratin, jämställdheten och friheten. Hur nu allt detta går ihop sig med att leva rättroget efter den heliga skriften ifråga...




13 kommentarer:

  1. Jag har inte upplevt någonstans att man måste tycka om islam? Jag tror däremot att det är viktigt att respektera att alla har sin tro.
    Jag är inte religiös, men jag är troende, dock inte till Islam då jag är latina. Men jag har inte hört någonstans att man måste tro på de? Snarare respektera deras tro. Det är väl lite skillnad va?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får börja med att gratulera dig till att du har undgått de som förespråkar islam, och anser att man ska tycka om den religionen/ideologin. Alla har inte den turen.
      Precis som du skriver så är det skillnad på att förväntas TRO på en religion, och att förväntas respektera den. Men jag skriver inte "Varför måste man tro på Islam", utan jag riktar mitt inlägg till alla som förväntar sig att man ska tycka om denna "fredens" religion. Dom är flera än du anar.

      Tyvärr är det väl också ofta så att många inte förstår att dom förväntas tycka om islam, när dom förväntas tycka om de negativa förändringar som sker i samhället till följd av landets anpassning till islam. Det otäcka med indoktrinering är att den smyger sig på folk och in i deras hjärnor, och utan att dom ens tänker på vad som har hänt, har dom plötsligt börjat se saker på ett annat sätt än förut. Med det är just det som indoktrinering är till för.

      Jag är absolut för att man ska respektera varandras trosuppfattningar, och det har jag försökt att beskriva väldigt tydligt i sista stycket. Men om man ska klara av, eller ens acceptera, att anpassa sitt liv efter något - såsom islamisering av sitt demokratiska, jämställda och fria land - så krävs det att man i någon mån tycker om det man ska inrätta sig efter. Det räcker inte med att respektera en religion för att vilja förpassas till medeltida levnadssätt och synsätt - som särskilt påverkar kvinnors livsvillkor synnerligen negativt.

      Radera
    2. Igår det i ditt koncept att "respektera deras tro" att också acceptera/respektera tvångsgiftermål, barnäktenskap, Sharialagar som bestraffning, den förtryckta kvinnorollen för att inte tala om den fullständiga avsaknaden av förståelse och acceptans av begreppen yttrandefrihet och religionsfrihet ??? Dessa delar av islam delas inte bara av reaktionära utan av i princip alla muslimer. Att respektera en religion som så fundamentalt skiljer sig från traditionella Svenska värderingar och lagar är för mig otänkbart.

      Radera
  2. Det här är det bästa jag läst på länge.

    SvaraRadera
  3. Tommy Bengtsson16 juni 2016 21:48

    Fullständigt lysande skrivit. Jag håller med i varje ord.

    SvaraRadera
  4. Vet ni vad, jag gillar klartänkthet och skarpsynthet! DOCK ämnar jag göra er uppmärksamma på att vi, ALLA! ...verkar gå som katten kring het gröt, som man förr sa. Jag menar det att vi ju faktiskt HAR en lag som INTE tillåter ISLAM att utverkas såsom 'religion - med rätt att tillämpas', i Europa!
    Den lagen är T.O.M. så mäktig att den sätter sig ÖVER vår grundlag! Och det är EU-lagen till skydd för de mänskliga rättigheterna: EU-Konventionen. I Sverige inskriven i författningssamlingarna som SFS 1994:1219.
    Islam är i enlighet med lagens 9:e artikel om "religionsfrihet" INTE en religion som svarar upp på lagens enda krav! Nämligen att tillåta den tillhörigt troende ATT - lämna tillhörigheten. D.v.s. att byta trosuppfattning, byta religion/tro eller koncist: lämna en trosuppfattning ö.h.t., att sekularisera sin världsbild.

    Jag har idag en pågående rättsprocess rörande rikets nonchalans att följa artikel 9 och ämnar driva saken upp i Europadomstolen då det är en EU-LAG! Och omfattar samtliga länder inom EU!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det borde finnas hur många som helst som vill vara med och driva den processen! Ingen kommer att modifiera islam så att denna religion utan anmärkning passerar den 9:e artikeln om religionsfrihet. Denna religion kommer aldrig att bry sig om eller ta hänsyn till mänskliga rättigheter såsom EU-konventionen ser på sådana.

      Radera
  5. Mycket bra och upplysande sanning om islam! SHARIALAGAR FÅR ALDRIG TILLÅTAS FÅ FÄSTE I SVERIGE!

    SvaraRadera
  6. Skitbra! Jag håller inte med om att min tro är privat, men det är en annan fråga och du skulle nog förstå vad jag menade om jag gick in på den frågan. :D Men det gör jag icke, för nu vill jag bara tacka för den förnämliga texten över detta ämne islam. I like it! :D....och jag vill gärna ha mer!!! Vet ju för sjutton inte hur jag skall trycka i rutan under :Kommentera som, så tack säger jag här som Susanne Ö :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar så mycket för uppskattningen Susanne! :D
      Med vänlig hälsning Anna

      Radera