måndag 13 juni 2016

Jag vill vara vaken dygnet runt...

Det är väl tur att jag inte lever i Norrland, för med tanke på hur svårt jag har att komma i säng när kvällarna är långa och ljusa, så skulle jag väl aldrig gå och lägga mig när midnattssolen skiner...
Förutom att det hela tiden känns för tidigt att gå till sängs, så är det ju så stillsamt ute framåt natten. Det är vindstilla, tyst och fridfullt. Maskiner och traktorer står parkerade på sina gårdsplaner, och deras användare sover. Inte ens fåglarna kvittrar, vilket på sätt och vis är lite synd, för jag tycker om att höra fågelsång. Den är så rogivande.

När jag sitter ute för mig själv och njuter känns världen extra stor, och allt elände som händer i landet nuförtiden känns för en stund avlägset. Men nu är det bäst att ovilligt försöka ta ett möte med kudden, i hopp om att nästan vara en smula pigg när klockan ringer imorgon ;-)

Ikväll bjuder jag på bilder av livsnjutning på kvällstid :-)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar