lördag 18 juni 2016

Imorgon blir det spännande!

Egentligen borde jag ha somnat för längesen, men imorgon blir det en spännande dag, och då håller jag mig extra pigg i natten. Det är nämligen så att Pari och jag ska åka iväg på kurs tillsammans för första gången :-) Vi har ju åkt iväg en gång tidigare, men då var även Rackaren med i sällskapet.
Temat för kursen är centrerad ridning, men för oss handlar det minst lika mycket om att åka iväg och göra något tillsammans, som dessutom ger miljöträning :-)

Det ska bli spännande att se hur ynglingen tar det hela. När jag red honom igårkväll var han pigg, och väldigt mjuk och flytande i traven. Han gjorde några små skutt när ville öka farten, men istället för att bromsa honom så släppte jag efter, och då slutade busandet med hyfsat bibehållen fart ;-)

Ikväll blev det lite avsuttna övningar, och därefter en promenad som slutade väldigt sent på kvällen. Men det var otroligt skönt ute så det var det värt :-) När vi passerade grannens höga häck på tillbakavägen började plötsligt någon att skaka en matta riktigt ordentligt denna udda tid på dygnet, och Pari hoppade åt sidan så jag tappade grimskaftet. Men han stod kvar lös bredvid mig, uppspänd som en stor flott hingst och lyssnade. När det hade rystat och smällt färdigt bakom häcken tog jag grimskaftet, och så gick vi hem och avslutade kvällen.

Här kommer bilder som togs under kvällens promenad, samt från sent igårkväll då vi hade en liten mysstund efter vårt ridpass :-)










2 kommentarer:

  1. Tjusiga bilder! Ha det så fint på kursen tillsammans med Pari!

    Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Birgitta! Vi har haft en jättebra dag! :-)

      Anna

      Radera