lördag 4 juni 2016

FULKNEP för att skaffa följare...

Ny som jag är i Instagramvärlden, är det tyvärr flera saker än fina bilder som har fångat min uppmärksamhet - nämligen vad folk är beredda att göra för att skaffa flera följare. För den som inte lyckas särskilja sig i mängden av miljoner människor och deras bilder, kan bevisligen bli så desperat att få följare att ändamålet helgar medlen...

I mitt förra inlägg delade jag med mig av mina tankar om att köpa fejkade följare och likes. Det kan väl folk tycka vad dom vill om. Men nu har jag råkat ut för något som jag möjligen tycker är ett ännu billigare beteende - nämligen att börja följa någon, och snabbt därefter sluta följa personen när den följer tillbaka.

Jag har råkat ut för detta simpla sätt att lura till sig följare. När jag kollar vilka som har "lajkat" mina bilder brukar jag alltid hitta nån bild jag gillar - ibland rentav ganska många - och då brukar jag gilla tillbaka. Det händer att jag träffar på ett bildflöde som jag verkligen tycker om, och då kan jag börja följa personen.

Det har också hänt att någon som gillat mina bilder har börjat följa mig. Om vederbörande har trevliga bilder har jag börjat följa den personen tillbaka. Det är då det förvånansvärda har hänt - så fort jag har börjat följa personen har den slutat följa mig.

Personligen struntar jag fullständigt i hur många följare folk har - det är helt ointressant. Men jag tycker att det är ett MYCKET BILLIGT BETEENDE att fiska till sig följare genom att låtsas att man tycker om någons bildflöde så mycket att man vill se mera, för att sedan avfölja så fort man "fått napp".

De som bär sig åt på det här sättet hoppas jag fortsättningsvis avstår från att ägna mina bilder någon som helst uppmärksamhet.

Jag vill inte ha med falska människor att göra vare sig i verkligheten eller på nätet.







4 kommentarer:

  1. Vad ska man säga, ur led är tiden och världen är full av ytliga, själviska och egocentrerade människor.... Vad kan det rimligen vara för glädje i att medelst allehanda fulknep tillskansa sig likes och följare genom oärliga metoder..? Kan detta verkligen bringa nån form av tillfredsställelse till innehavaren av dessa konto kan man ju undra... Fake followers are fake people...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man kan ju tycka att det borde kännas både falskt och tomt att ha låtsasföljare och följare som man lurat till sig. Dock är ju inte alla människor begåvade med moraliska känslor, och det ytliga och egennyttiga styr deras handlingar :-/

      Radera
  2. Förstår inte heller vitsen med att försöka få så många följare som möjligt. Är det i marknadsföringssyfte? Jag har inte Instagram för att marknadsföra mig och mina böcker, jag har det för att dela med mig av min vardag, till den som vill se mina foton. Den senaste tiden har jag fått 3-4 gillare som skrivit på engelska och uppmanat mig att följa dem för att snabbt få 2000 följare till. Vad ska jag med dem till? Helt oviktigt för mig. Jag tycker det är kul att lägga ut bilder på Instagram, det utmanar mig att ta bra foton.

    Gillar ditt inslag! Bra skrivet!

    Kram Kim :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kim! Jag har mitt instagram av samma anledning som du. Skönt att jag inte är ensam om min uppfattning.

      Kram Anna :-)

      Radera