lördag 11 juni 2016

En sån här hemsk start på dagen vill jag inte återuppleva...

Jag har aldrig varit en morgonmänniska, och det krävs ett högljutt alarm för att väcka mig ur morgonens djupa sömn. Dessutom kan jag behöva snooza ett par gånger, för att komma till sans och ta mig ur sängen för att stjälpa i mig kaffe.

Men imorse vaknade jag snabbt - RIKTIGT snabbt - och blev omgående klarvaken trots min djupa sömn. Det började med att jag omtöcknat funderade på vad det var som krafsade på mig. Det var ett ganska snabbt och bestämt krafsande, så jag lyfte halvsovande på min lurviga mysfilt för att kolla vad det var. Snacka om att jag blev vettskrämd när jag upptäckte en liten mus som satt och knåpade med de hjärtprydda dragskosnörena på min byxa!!! Innan jag ens hann flyga ur sängen tog musen till flykten, och sprang snabbt förbi mig längs sängkanten, för att sedan dyka ner i springan mellan väggen och huvudänden av sängen. Den sprang så snabbt att dom små fötterna rafsade mot lakanet!

På en sekund var jag fullkomligt klarvaken, och att somna om en stund var bara att glömma. Nej nu var jag pigg - skärrat pigg!! Måtte jag slippa vakna på detta hemska sätt en gång till!! Det är ju knappt att jag törs somna igen... :-/


2 kommentarer:

  1. En liten snabbstart på dagen kan man säga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kan man lugnt säga...Fy tusan!!

      Radera