onsdag 1 juni 2016

Dagens gästbloggare - Baloo alias Bulle Byracka ;-)

Idag tyckte jag att det inte var mer än rätt att jag skulle få göra ett inlägg i mattes blogg. Jag har minsann sett att hon skriver om mig ibland, och lägger ut bilder på mig utan att fråga mig om lov först. Vem vet vad hon hittar på för nåt om mig, som folk får läsa!

Igår t ex vet jag att hon skrev om att jag försökte ta hennes kvällsmat. Jo, jag vet att det inte var så snällt gjort av mig, men hon var faktiskt rätt så snål som inte bjöd mig. Komma och skylla på att hon var så hungrig - vad är det för sätt?? Gör man så mitt framför min känsliga nos??

Nyss hände en liknande snålhet igen! När jag låg på gräsmattan och njöt i trädgården smet hon in och hämtade nåt. Jag såg hur hon förstulet slank in genom balkongdörren, och efter en liten stund kom hon ut igen. När hon satte sig på trätrappan och smusslade med nåt, var jag tvungen att kolla vad hon hade för sig. Och vad fick mina ögon skåda? Jo, hon satt och smaskade på en kexchoklad!! Den här gången kunde jag inte försöka knycka den, för hon höll den i handen. Så jag bad henne fint att få smaka. Vet ni vad hon skyllde på den här gången för att slippa bjuda?! Jo, hon påstod att hundar inte tål choklad! Ska jag verkligen tro på det?! Jag talade iallafall om att jag tvivlade starkt på hennes ord, och då lovade hon att jag skulle få nåt annat gott istället. Det blir väl nån skiva Port Salut-ost när vi kommer in misstänker jag.


Annars har det varit lugnt. Matte delade ut hö till hästarna för en stund sen, och jag somnade av ren uttråkning mitt på vägen. Jag var trött i värmen, och hon höll på och tjatade om att jag måste hänga med henne. Hon kan väl kånka på sina påsar utan att jag svansar efter i hälarna. Är man trött så är man.


När matte hade fyllt på vatten i hästarnas badkar, fick hon plötsligt för sig att hon skulle vattna rabarberna. Jag ville vara hjälpsam och försökte kissa på dom, och då körde matte skyndsamt bort mig!! Det är tacken det, när man försöker hjälpa till!! Dessutom sa matte åt mig att jag inte fick lägga ut någon bild på rabarberna, för att dom knappt syns bland allt ogräs. Men det struntade jag i, för matte ska minsann inte låtsas att hon har det fint i grönsakslandet ;)


När hon äntligen var klar med allt hon höll på och styrde med, tyckte jag att jag gjort mig förtjänt av att göra vad jag ville en stund. Så jag gick till baksidan av huset för att gymnastisera lite. Det finns en jättebra bra övning som heter "tassarna uppåt sträck", som man kan göra. Om ni kollar in mina bilder så får ni se hur den går till.




Nu har jag iallafall gympat klart, så nu ska jag vila mig lite och sola magen :)



Tack och hej för den här gången!

Hälsningar,

Baloo

6 kommentarer:

  1. Tack för ett synnerligen underhållande blogginlägg Baloo!! ;-) Du är nästan lika duktig på att skriva som matte.... :-)
    PS- du skulle bara veta vad hon stoppar i sig för godsaker när du inte är i närheten... ;-) :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar så mycket!! :D Ska berätta det här för matte så kanske hon låter mig skriva något mera inlägg nån gång! Ska minsann fråga om det där med godsakerna också...

      Radera
  2. Hej Baloo! Roligt att läsa vad du tycker. Annars är det som du skriver bara matte som berättar om dig och dina bravader. Jag gillar dig och du är faktiskt värd en godbit emellanåt. Hälsa matte det!
    Tant Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Birgitta! Så skönt att se att det finns nån som tycker om att läsa vad jag tycker och tänker! Jag måste ju också få komma till tals nån gång! Jag ska minsann berätta för matte att du också tycker att jag få godbitar ibland :D
      Hälsningar,
      Baloo

      Radera
  3. Jätteroligt :)

    SvaraRadera