lördag 11 juni 2016

Bulle Byracka gästbloggar: Fy vilken stygg matte jag har!!

Nu har det gått mer än en vecka sen jag fick göra ett inlägg i mattes blogg, fastän jag har frågat om jag kan få skriva lite oftare. Varenda gång jag frågar säger hon "snart är det din tur", men eftersom hon drar ut på tiden tror jag att hon är rädd att jag ska skvallra om saker. Hon blev nämligen inte så glad när jag lät alla få se bilden på rabarberlandet ;-)
Men nu sa jag till ordentligt att det minsann är min tur att skriva igen, och då gav hon med sig :-)

Den här gången har jag tänkt berätta vad matte hittar på för hyss när jag vill dricka vatten. Jag tycker nämligen att det är jättegott att dricka kallt och friskt vatten ur trädgårdsslangen, och eftersom jag inte kan öppna kranen själv måste jag be matte om hjälp. Det är inga bekymmer med det, för hon hjälper mig så gärna att dricka. Det är bara det att hon är så lömsk!! Snällt och vänligt vrider hon på kranen och håller fram slangen så att jag släcka törsten, men sen - när jag har druckit klart - stänger hon inte av vattnet!! Nej då sprutar hon vatten på mig, och när jag springer omkring och skuttar undan så skrattar hon skadeglatt och vill inte sluta!!


Se här!! Det syns tydligt hur stygg matte är!!


Här ser ni hur fint och snällt jag ber om vatten!


Först börjar matte med att uppföra sig snällt och skötsamt.


Så länge jag dricker klarar hon att skärpa till sig...


Så fort jag druckit klart blir matte stygg och börjar spruta vatten på mig!!


Jag försöker komma undan, men matte ger sig inte!!! Ni ser ju hur jag springer och hoppar!!!








Nu börjar jag bli trött, och det verkar äntligen som att matte inte tänker spruta mera vatten på mig!!!

Jag tycker faktiskt att min matte är väldigt barnslig för att vara en vuxen människa, men hon påstår att det är jag som är barnslig. Att jag är som en valp fortfarande fastän jag fyller 6 år i sommar!!

Så nu vet ni hur jag har det!! Som ni ser finns det bildbevis också, så att ni verkligen kan se hur det går till när jag vill ha hjälp! Bilderna är väldigt suddiga, men det blir inte bättre än så eftersom min matte aldrig får tummen ur och köper en kamera åt oss.

Kan nån vara snäll och be henne att skärpa till sig lite? ;-)


4 kommentarer:

  1. Det var ju en attans neslig matte du har Baloo, som sprutar vatten på dig fast du inte vill... Men nog ser det allt ut som att det är ganska roligt trots allt, fast jag kan ju ha fel... ;-)
    Ett stort tack till matte som till sist lånat ut sin blogg till dina skriverier för det var en både kul och underhållande läsning... :-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du gillar mina inlägg, och för att du förstår hur neslig matte är! :D Lite kul tycker jag faktiskt att det är när hon busar, men det säger jag inte åt henne...hihi :D Jag ska berätta att du tackar henne, för då kanske hon låter mig skriva lite oftare ;-)

      Radera
  2. Hej Baloo!

    Bra att matte lät dig komma till tals igen, så att vi som gillar dig får veta hur nedrig hon kan vara mot dig. Spruta vatten och sedan skratta när du försöker komma undan. Fy! Men jag tycker nog att bilderna är lite roliga i alla fall trots att de är suddiga. Du blir väl inte ledsen på mig nu? Jag kan trösta dig med att du är snygg och gör dig bra på bild även i det här sammanhanget.

    Hälsningar från en beundrarinna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så roligt att jag har en beundrarinna!! :D Det ska berätta för matte så att hon verkligen förstår att jag måste få skriva oftare!! Jag blev inte alls ledsen, för nu vet jag ju att jag är snygg på bilderna även när dom är illa tagna! :D

      Radera