torsdag 5 maj 2016

Våren gör flera framsteg!! :-)

När jag jämför denna vår med föregående är det tydligt att det går långsammare framåt i år. Men det kanske är bättre så, för personligen uppskattar jag inte när det som förra året kommer en tidig men kort värmebölja som följs av ihållande regn lagom tills det är dags att semestra.

Nu har iallafall några tulpaner slagit ut i skyddat läge, och det är alltid lika glädjande! :-) Det är hög tid att börja lägga lite möda på rabatterna nu, för ogräset är tyvärr alltid snabbast i startgroparna. Jag tycker att det är ganska avkopplande att rensa ogräs, men tyvärr hamnar denna syssla vanligen långt ner på prioriteringslistan ;-) På den tiden jag inte hade hästar odlade jag egna växter i makalösa mängder, och i en annan tid på en annan plats hade jag det mest fantastiska, vackra och underbara växthus någon kan önska sig. Det försörjde mängder av prunkande rabatter med en slösande blomsterprakt som växte så tätt att ogräset inte ens fick utrymme.

Idag bjuder jag på bilder av mina färgglada tulpaner i ännu orensade rabatter :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar