tisdag 24 maj 2016

Tro´t eller ej - idag får Jonas Sjöstedt och V min respekt!

Det sägs att man aldrig ska säga aldrig. En sak jag aldrig trodde att jag skulle göra är att sympatisera med Jonas Sjöstedt och Vänsterpartiet. Såväl deras politik som Sjöstedts retorik brukar sällan väcka bättre känslor än irritation hos mig. Dock är det så att lika lite som jag var (och är) intresserad av ett svenskt EU-medlemskap då det begav sig - lika lite är jag intresserad av ett svenskt Nato-medlemskap. Ja, jag vet att värdlandsavtalet inte är ett medlemskap i Nato, men det är ett steg i riktning mot ett sådant, och det är illa nog. Tyvärr har jag inga rosa glasögon att ta på mig för att lyckas se den krigslystna världspolisen USA som godhetens väktare. Utan sådana glasögon, och utan att ha påverkats av den massiva indoktrineringskampanjen som pågår för ett Nato-medlemskap, ser jag bara en stormakt som agerar med väpnade resurser där det finns ekonomiska intressen att slå vakt om. En beräknande stormakt som skapat mycket elände som Europa får betala priset för.

Skrämselpropagandan som syftar till att få svenska folket att darra i knäna när dom hör "Ryssland" och "Putin", och förskräckt längta in i Natos famn, flödar fritt. När propagandamaskineriet har jobbat klart ska ingen förvirrad stackare gå omkring och fantisera om ett alliansfritt Sverige, som får föra en hyfsat egen utrikespolitik.

Tänk att det bara är Sjöstedt och V som vägrar att låta sig ryckas med i skrämselkampanjen. Att det bara är denne irriterande man och hans parti som kan beakta dom negativa konsekvenserna av ett Nato-medlemskap.

Så vad hände med att SD skulle stödja Vänsterpartiets yrkande om en vilandeförklaring av värdlandsavtalet med Nato? Varför backade partiet i sista minuten i en så stor och viktig fråga? Även om dom trodde att en vilandeförklaring skulle vara meningslös, så handlar det faktiskt om att visa sitt ställningstagande - vilket det ju inte visats brist på vilja att göra tidigare. Personligen är jag benägen att tro att SD:s tungor håller på att slicka sig bruna i den obegripligt vettlösa Batras bakre skåra. För vilket annat skäl kan det finnas att göra ett sånt 180-graders lappkast i sista stund? Oj oj, Batra vill hellre regera med extremisterna MP!!! Ve och fasa!!! Vad ska vi ta oss till??? Vi måste snabbt hitta en fråga att prostituera oss i så att Batra hellre väljer oss än MP!!! Det gäller ju att inte stöta sig med den hycklande veklingen till partiledare!!!

Svensk politik har blivit en riktigt sjuk sandlåda fylld av amatörer och hederslösa kappvändare. Och otroligt nog verkar just den störiga terriern Sjöstedt vara den som lyckas stå rakast i vinden med ett hårt grepp om kappan.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar