fredag 13 maj 2016

Milde tid vilken dag...

Det här att försova sig är verkligen ingen höjdare. Det kan kännas som om hela dagen blir upp och ner. Idag försov jag mig ganska skapligt, och fick börja dagen med andan i halsen. Planeringen blev väldigt komprimerad, och just när jag trodde att jag hade ett bra grepp om saker körde det ihop sig igen...

Hade bokat in ett möte precis efter lunch, och efter att jag bränt tungan på min för hårt micrade mat kastade jag mig i bilen och drog iväg. Trots att jag förmodligen är nästan sämst i världen på att hitta, hade jag fått för mig att jag skulle lyckas bra den här gången. Men tji fick jag, för när jag var framme såg det inte alls ut som på Google Maps-kartan (tyckte jag) och mina överskottsminuter reducerades snabbt till intet. Lyckades tillsist hitta rätt efter att ha frågat en person som lyckligtvis kunde visa vart jag skulle ta vägen.
Med andan i halsen och svetten lackande på kroppen hittade jag min destination en minut före utsatt tid, och vid det laget hade min ostrukna skjorta slätat ut sig på kroppen. Mötet blev inte alls som planerat, utan agendan var ändrad, men det blev ju av iallafall. 

När jag gick därifrån och hoppade in i bilen tänkte jag att nu måste jag verkligen göra något avkopplande som avslutning på denna erbarmliga dag. En ridtur i kvällssolen skulle det få bli. 
Men kort efter att jag rullade iväg öppnade sig himlen, och ett regnväder av sällan skådat slag inledde kvällen. Suck!! Det var den ridturen...

Men hemma var vädret lite bättre - regnet hade avtagit - så vi lastade hästarna, och drog iväg mot vad som såg ut att vara klarare himmel långt borta. När vi kom fram hade regnet kommit ikapp oss, och det var föga inbjudande att kliva ur bilen. Men det gjorde vi, och äntligen denna dag dök turen upp igen, för himlen klarnade upp och ridturen blev riktigt behaglig :-)

Här kommer bilder från färden mot dagens välbehövliga avkoppling :-)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar