måndag 30 maj 2016

Ibland märks det direkt att man kommer bli bästa vänner...

Ikväll har jag gått igenom en massa bilder i en gammal mobiltelefon, och då hittade jag den här bilden. Fotot i sig är kanske inte så märkvärdigt, men stunden som sådan var väldigt speciell. Den föreställer nämligen mitt första möte med Rackarhästen. Han är en snäll och vänlig häst, men inte särskilt intresserad av andra människor än mig. Jag vet inte om han alltid har varit en enmanshäst, eller om han har blivit en sån i min ägo. Men första gången vi träffades blev jag ensam en stund med honom i stallet, och då luktade han mig länge och eftertänksamt i näsan med en näsborre i taget. Sedan dess har vi varit vänner, och den vänskapen har vuxit sig så stark att jag känner vad han känner, och vi är på något sätt mentalt uppkopplade mot varandra.

Att få dela en så stark vänskap med ett djur är ett stort privilegium som jag är mycket tacksam för att få uppleva.


2 kommentarer:

  1. Vilken underbar bild på er två!! :-D Det syns tydligt att ni är som skapta för varann :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :D Ja vi fann varandra direkt :-)

      Radera