fredag 27 maj 2016

Härdsmälta i tankeverkstan...

Idag har jag både haft och inte haft lust att skriva. Det finns hur många saker som helst på kö att sätta på pränt, men samtidigt är det för många saker. Att läsa nyheter ger oräkneliga uppslag, men allteftersom galenskaperna inom politiken och i samhället ökar lavinartat, tränger ämnena ut varandra ibland. Idag har det varit en sån dag då det varit omöjligt att välja ett ämne ur mängden. Vardagliga små händelser konkurreras ut av allt elände som händer och sker. Nyhetsrapporteringen är upprörande och deprimerande. För stunden orkar jag inte ens tänka på eländet, och än mindre ork har jag för tillfället att skriva om alla absurda saker som sker.

Så idag låter jag tankeverkstan vila, och kommer igen med ett nytt inlägg imorgon. Fram tills dess bjuder jag på en tanke som slår mig ibland:











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar