torsdag 12 maj 2016

Eurovision Song Contest - vilken låt är bäst måtro?

För vissa är Melodifestivalen ett outhärdligt jippo fyllt av dålig musik, och för andra är den ett festligt måste att se. Av någon mystisk anledning är det alltid dom som aldrig ser den som vet bäst hur dåliga alla bidrag är. Visst, det är väl ofta fel låt som vinner om jag får säga mitt, men stundens förtret är snabbt övergående ;-)

Jag har alltid varit väldigt förtjust i att se Melodifestivalen och Eurovision Song Contest, och även om jag inte med rätta kan kalla mig en allätare när det gäller musik, så finns det mycket jag tycker om. Jag gillar ofta bidrag som många andra inte har som favoriter, och har en förkärlek till mustig stämsång. 

I denna delfinal var det dock ett bidrag som jag helt otippat fastnade för, och danslusten vaknade till liv. Det var Belgiens - kvällens sista bidrag - som fick mig i feststämning :-) Kanske påminde bidraget om yngre glada dagar då jag ofta och livligt dansade i glittrande kläder ;-) Men det fanns också andra låtar som jag tyckte var bra, som t ex Albanien, Makedonien, Norge, Australien och Polen.

Jag har inte lagt några namn på artister och låtar på minnet, men några bilder av synnerligen urusel kvalité kan jag bjuda på ;-)

Så vilken låt tycker tycker jag då är bäst? Det kan jag inte svara på ännu...

Vilken tycker du?








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar