lördag 28 maj 2016

En syn som sällan får skådas... ;-)

Att jag inte är särskilt huslig av mig är ingen hemlighet, och därav publiceras ytterst sällan bilder av puttrande grytor och rykande varma bakverk vare sig i min blogg eller på FB. Det är inte så att jag inte kan baka och laga mat - för det kan jag - utan det finns så mycket annat som är roligare att göra. Nu är det ju inte så att jag aldrig gör något att äta, men det mesta är enligt min uppfattning inte intressant eller tilltalande nog att föreviga. Jag kan inte tänka mig att någon suktar efter bilder på ihopslängda omeletter och kladdiga pastarätter ;-) Jag har väl möjligen lagt ut någon bild på något som bubblat över gratängkanten, med fula rinningar på formen som följd - för att bryta perfektionismen på nätet ;-)

Men den stora rabarberskörden har obevekligt tvingat mig till spisen, och jag har gjort paj som jag ägnat mera tid åt att äta än att fotografera. Eller rättare sagt - det blev inga foton, för jag kastade mig med skeden i formen så snart pajen togs ur ugnen. Naturligtvis brände jag mig som alltid på tungan, för vissa misstag tycks jag inte alls lära mig av ;-)
Men jo, jag blåste visst på den efterlängtade tuggan först - bara inte tillräckligt länge.

Idag har jag dock återigen ägnat en liten stund åt omhändertagande av rabarberna som aldrig tycks ta slut, och dagen till ära kokade jag tre liter kräm. Så för att ge mig själv en liten klapp på axeln bjuder jag på en syn som sällan får skådas - en bild av något som jag har tillverkat på spisen ;-)




6 kommentarer:

  1. Mums...nu blev jag så sugen på rabarberkräm att jag var tvungen att smita ut till odlingslådorna, men tyvärr var dessa inte så välfyllda som jag hade önskat ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Attans då...men om dina rabarber får växa på sig, så hinner mina ta slut under tiden, och då får jag vara sugen när du kokar kräm ;-)

      Radera
  2. Haha, där har du ju en poäng i rättvisans namn... ;-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja där ser du! :D Den som väntar på nåt gott... ;-)

      Radera
  3. ....väntar ju ALLTID för länge...!!! ;-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja just det ja...så är det ju... ;-))

      Radera