onsdag 4 maj 2016

En somrig och sömnig dag...

Det är förstås glädjande att det har blivit ganska varmt, men samtidigt hoppas jag att det inte blir som förra året då värmen kom tidigt och semestern regnade bort. Idag var jag riktigt trött efter nattens eskapader då två möss störde min ömtåliga sömn. Jag surnade till ordentligt på dom små snyltgästerna, och medan den ena flydde in bakom ett skåp lyckades jag fånga den andra och slängde argsint ut den en bit ifrån huset. Sen var sömnen långt borta, och återvände framåt morgonen.

Så det som var tänkt som en liten vilstund i solen innan kvällens ridning, resulterade i att jag somnade som en stock med kaffemuggen bredvid mig. Det hade ju varit bra om det hastiga insomnandet hade gjort mig piggare, men nej, jag blev segare än ett gammalt tuggummi. Istället för ridning blev det en stillsam promenad (hmm...knappt att vi höll styrfart). Men nu stundar långhelg, och jag sitter i solen bakom huset och lyssnar på fåglarnas sång. Jag hör Rackaren och Fleur springa så det dundrar under hovarna en bit bort i hagen. Nyss var dom slöa efter varm dag, men nu har dom onekligen kvicknat till ;-)

Idag bjuder jag på en liten stillsam film från den mycket saktfärdiga, och i ärlighetens namn inte så långa promenaden. Men lite livsnjutning blev det tillsammans, och det var det viktiga! :-)






6 kommentarer:

  1. Nåja, jag tycker nog ändå att både beskrivningen och videon ger sken av en både stillsam och gemytlig dag och sådana behöver vi ju alla ibland :-) Skönt att lite värme hunnit leta sig fram även till nordliga breddgrader... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var riktigt gemytligt, så vi borde kanske ha gått en lite stund :) Fint väder är ju periodvis bara en vacker dröm, så det gäller att få till någon stunds njutning när solen skiner :)

      Radera
  2. Tyvärr gick det inte att få igång den stillsamma promenaden.

    /Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojdå, undrar vad som kan ha gått fel när jag länkade... Får titta på det. Tack för att du berättade!
      Anna

      Radera
  3. Otroligt duktigt gjort att fånga en mus med händerna!
    Ja, det där med att somna mitt på dagen brukar inte göra att man piggnar till, tvärtom.

    Ha en fin dag!

    Kram Kim :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, riktigt så skicklig var jag inte, utan jag råkade ha en liten foderhink till hands och lyckades sätta den över musen.
      Av någon anledning är det mycket lättare att somna mitt på dagen än på kvällen, och även om det bara är en kort stund så stör det nattsömnen. Förr brukade jag ofta sova en stund på lunchen. En gång tog en skojig kollega mina skor och postade dom till mig, så jag fick gå barfota resten av dagen - och hem...

      Ha en fin dag du också! :D

      Kram Anna!!

      Radera