tisdag 3 maj 2016

Buskul med spanjorskan :-)

Ikväll har jag haft det roligt ihop med duracellkaninen Fleur :-) När hon är på sitt mest strålande humör känner man arbetsglädjen rakt genom sadeln, och den sprider sig uppåt till ett stort leende från öra till öra :-) Att rida henne dessa dagar är ren livsnjutning. När hon brunstar och går under namnet Trilskis är det snarare så att man gnisslar tänder, men så var det inte ikväll ;-) Det bubblar av vårenergi i den svarta kroppen så till den grad att den lilla damen fick jobba lite avsuttet på ridbanan innan vi senare på kvällen grep oss an att fara runt tunnor och konor. Men "förarbetet" gjorde ingen större skillnad, för när det var dags att rida var hon lika intensivt energisk igen :-) Själv satt jag och skrattade i sadeln, för hon är så extremt manövrerbar, lyhörd och snabb i svängarna och det känns som att åka radiobil på tivoli ;-) Kanske är det blandningen av raser i henne som gör henne så rörlig och lyhörd. Hon är nämligen en korsning mellan PRE och Lipizzaner.

Innan jag red Fleur blev det även lite ridning med Pari, men han var lite trulig och butter ikväll så vi nötte inte länge. Bättre att lägga mera tid och energi en dag då han är mera sugen. Hoppas att han inte har växtvärk eller nåt, för jag får för mig att han ser lite högre ut i bakänden igen... Måtte han inte bli högre, för han är mer än tillräckligt stor för att vara arab... Ikväll testade vi westernsadel för första gången, och han såg riktigt tjusig ut i den :-)

Det blev inga kort tagna under ridningen, så jag bjuder på bilder jag tog på Fleur alias "Bum Bum" under "förarbetet", och en bild jag tog på Pari med westernsadeln innan vi gav oss ut :-)









2 kommentarer: