torsdag 7 april 2016

Trängsel i hjärnkontoret idag...

För första gången någonsin har jag drabbats av något så ovanligt som en total trängsel i huvudet av alla saker jag vill skriva om. I vanliga fall "ploppar" ämnena fram i tur och ordning, och om jag inte hinner fånga en idé hoppar jag bara på nästa. Ibland får fingrarna ligga i ordentligt för att hinna med tankarna, men det tycker jag är bra för annars skulle jag inte ha tid att blogga.

Idag har det dock kört ihop sig totalt, för olika ämnen har vällt fram samtidigt på ett så övermäktigt sätt att jag inte lyckats greppa något av dom. Vardagliga inlägg har trängts med politiska inlägg, som i sin tur har trängts ut av filosofiska osv... Har jag blivit överstimulerad i hjärnkontoret på något sätt?? Ska jag kanske avstå från att ta del av nyheter ett tag, för det händer så många tokiga och fullständigt absurda saker hela tiden, att antingen blir man väl avtrubbad, eller så får man väl hjärnsläpp snart av att ta del av allt elände.

Tänk att jag en gång i tiden tyckte att Sverige var ett ganska tråkigt land. Jag brukade klaga på att det bara var brevlådan som var öppen efter kl 19, och att det aldrig hände någonting. Det var naturligtvis inte så att jag gick och önskade mig att det skulle hända dåliga saker, utan bara att det skulle hända något. Det sägs ibland att man inte vet vad man har förrän man har förlorat det. Som det nu är med våldtäkter som vardagsmat, ständig användning av knivar till annat än köksändamål, dagliga polisutryckningar till ett snabbt växande antal våldshärdar, och allsköns annat elände i ett en gång hyfsat tryggt land, skulle jag hellre vilja att Sverige vore så tråkigt att en dag vore som att titta på färg som torkar...

Så roligare inlägg än detta har jag väl skrivit, men jag kommer igen ;-)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar