lördag 9 april 2016

Tänk att kunna omprogrammera energitjuvar...

Det har skrivits en hel del om hur man kan lära sig att känna igen och hantera energitjuvar. Personligen tycker jag att det är ganska lätt att få klart för sig om en person är en sådan, men det gör det inte lättare att stå ut med vederbörande i längden. Egentligen vill jag inte längre ha med dränerande människor att göra i mitt liv, för då slipper jag att tackla problemet. När det gäller såna energitjuvar som man inte kan undvika, utan måste ha i sin närhet är det jättesvårt. Det finns åtminstone för min del en gräns för hur mycket negativitet jag klarar av att ta emot utan att själv påverkas - även om jag är medveten och försöker stå emot.

Det finns ju en och annan människa som verkar oförmögen att känna någon form av positiv känsla, som letar fel på allt och aldrig är nöjd med något. Undrar hur det känns att vakna varje morgon till negativa tankar? Varför märker inte den som alltid är missnöjd och klagar på allt, hur illa tråkig och förtärande jobbig den är? Varför ser inte den som hittar fel på alla idéer hur den tar glädjen ur den som tror sig berätta något bra? Varför märker inte den som som bjuder på dåligt samvete hur tungt det blir att bära?

Jag önskar att energitjuvar kunde få hjälp att "rätta till" sig själva, så att dom kan sluta att suga musten ur sina offer. Faktum är att jag önskar att man kunde omprogrammera deras hjärnor så att något gott eller roligt kan leta sig ut ur de gråa vindlingarna...


2 kommentarer:

  1. Ja tänk om det gick att som genom magi gick att trolla bort all negativ energi som vissa öser ur sig.... Då skulle kanske inte de mest ödmjuka av förslag behöva bli nedsablade på tvivlets och grälsjukans altare. Då kanske dagarna kunde fyllas av annat än groll och tristess. Tänk om...
    Det kan ju knappast vara speciellt givande för sagda personer att alltid betrakta livet från den mörka sidan heller, så egentligen vore det ett ickeproblem om bara vederbörande öppnade ögonen för allt som man faktiskt kan glädjas åt istället för det rakt motsatta...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det vore nåt att kunna trolla bort envis negativitet, och på så sätt hjälpa både den som ser livet från den mörka sidan och dom som är runtomkring och måste ta del av den dränerande personligheten!!

      Radera