måndag 18 april 2016

När för mycket blir ingenting alls...

Så var det tydligen dags igen för en sån där dag då skrivämnena trängde ut varandra. Jag har påbörjat inlägg, men innan jag ens kommit i närheten av slutet har det dykt upp annat som har känts intressantare att skriva om. Det händer så mycket nuförtiden att hälften vore mer än nog. Resultatet av att ha för mycket att vilja skriva om, blev alltså ingenting vettigt alls. Förmodligen är jag väl för trött i både knoppen och kroppen, för dagen har varit slitsam i ordets rätta bemärkelse. 

Ikväll hade jag - säkert inte oväntat - tänkt att rida, men det bedrövliga vädret med regn och hård kall blåst fick mig att avstå. Jag hade helt enkelt inte ork och vilja att bli nedkyld, utan unnade mig att vila lite istället. Ibland har även jag stunder då jag bara vill dra en filt över mig och slappa - även om det inte händer så ofta. Tyvärr fick jag sällskap av en påse nachochips i soffan, så nu är jag ångerfull och törstig ;-) Förhoppningsvis kommer denna vilsamma kväll ge den goda effekten att jag är piggare imorgon. 

Eftersom jag inte har fotograferat något idag, bjuder jag på en bild tagen nyligen när vädret var härligt nog för en stunds slappande på farstukvisten :-) Tyvärr utgör väl inte mina fula och lortiga ridskor något hänförande vackert motiv, utan det hade väl kanske varit bättre att låta kaffekoppen ståta i förgrunden istället ;-) Men det var ju solljuset jag var ute efter att föreviga, så det är bara att bortse från denna konstnärliga miss ;-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar