torsdag 28 april 2016

Livsnjutning när man är krasslig...

Trots att jag inte är riktigt frisk ännu, bestämde jag mig för att följa med och hämta hö. Det var råkallt, så det var nästan svårt att veta om det var vädret eller feber som fick mig att frysa - trots att jag hade varma kläder på mig. Men det var ändå ganska skönt att resa på sig och komma ut en liten sväng, och det var extra mycket mödan värt eftersom bondens får hade fått massor av små bedårande söta lamm. Jag blev nästan en smula stöldbenägen när jag satt och kliade dom små ljuvligt söta ulltussarna bakom öronen ;-) Särskilt ett litet lamm kunde inte få nog av att bli kliat, och vred sitt lilla huvud på sned för att jag skulle komma åt att klia på rätt ställen :-) Tänk att få smussla in ett av dom innanför jackan och förstulet smita därifrån...

Jag önskar att flera ulltussar hade kommit med i bilderna, men dom gick lite ut och in och alla rymdes inte där jag satt :-)





Det är alltid lika trevligt att ha fått hem nytt hö, och det luktar så gott :-) Den här torra tufsen ser inte mycket ut för världen, men den är riktigt stor och väldigt tung.

2 kommentarer:

  1. Lamm är ljuvliga. Minns hur fet jag kände mig på händerna efter att ha klappat, och burit mitt första lamm på Nya Zeeland för många år sedan. Då jag och maken fick följa med en fårfarmare ut för att hitta bortsprungna får. Jag hittade lammet :-)

    Kram Kim

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dom är så ljuvliga att man inte kan få nog av dom :-) Kan tänka mig att det var extra härligt att vara hos en fårfarmare på Nya Zeeland. Nu blev jag plötsligt sugen på att resa bort också... ;-)

      Kram Anna

      Radera