fredag 1 april 2016

Ibland springer tiden för fort...

Det är ganska konstigt egentligen, att när jag vill att tiden ska gå fort så känns det som om den går extra långsamt, medan den verkar rusa iväg när jag vill att den ska bromsa upp. Kanske är jag inte ensam om att känna så. Våren och sommaren går för min del med expressfart i jämförelse med senhösten och vintern.

Den här veckan har sprungit iväg med en väldans fart, och av allt jag hade planerat att göra är det en hel del kvar. Gårdagens inlägg blev skrivet senare än vanligt, och idag blev det ännu senare... Det är lätt hänt att det blir så när den ljusa årstiden kommer, för då vill jag mest vara ute så mycket jag kan. Om det inte vore för bloggutmaningen skulle kanske inläggen komma glesare, men än håller självdisciplinen i sig ;-) Jag är inte den sortens person som gillar att skriva "utfyllnadsinlägg" bara för sakens skull, eftersom jag personligen tycker att det är lika tråkigt att läsa sådana, som det är att titta på färg som torkar. Att skriva om att jag inte har något att skriva är för mig inte ett värdeadderande skrivande.

Jag har dock drabbats av lite kluvna känslor inför skrivandet. Det bubblar alltjämt fram nya saker jag vill skriva om, och jag har blivit mycket bättre på att ta vara på uppslagen och sätta dom på pränt. Så nu är bekymret att jag har sparat opublicerade inlägg på hög. Det kan ju verka onödigt att lägga tid på att skriva, för att sedan inte skicka ut sina ord i cyberspace. Men just nu har jag svårt att bestämma mig för vad jag ska låta mina läsare få ta del av. Det kan ju verka vara konstiga funderingar för att komma från en person som kan verka hur frispråkig som helst. Men det beror på vad det handlar om. Jag kan dela med mig öppet och obekymrat av mina tankar, åsikter, vardagshändelser och annat smått och gott. Men när det kommer till mera personliga saker så har jag en rejäl spärr. Jag har hunnit göra och vara med om mera saker i mitt liv än vad många kanske skulle hinna om dom så levde i flera hundra år. Men allt har jag inte lust att dela med mig av, och så kommer det fortsätta att vara.

Så jag låter mitt lilla lager av inlägg få ligga och mogna lite, så får jag se om dom släpps igenom min personliga censur så småningom. Nu ska jag sträcka ut mig i soffan... ihop med nachochipsen... ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar