torsdag 14 april 2016

Helt fel dag att sitta klistrad vid en dator...

Idag har det blivit så många timmar framför datorn att det känns som lederna har låst sig i sittande läge. Förutom att ögonen känns fyrkantiga och grusiga, och att linserna känns som torra nattvardsoblater, var det rent mentalt lite jobbigt att titta ut. Solen kan ju skina vilken dag som helst om året, men just denna dag lyckades den dessutom producera lite värme också. Det sitter en termometer bredvid ett av fönstren, och när jag såg vad den visade ville jag helst inte ens titta ut längre...

Som tur var har jag fått röra på min lekamen en liten stund ikväll, då jag red ett dressyrpass med Rackarhästen. Jag flyttade således min söndersuttna rumpa från en stol till en sadel, men den sistnämnda sittningen var inte fullt så statisk ;-) Rackaren var lite "springig" först och ville inte jobba så koncentrerat. Men efter en stunds uppvärmning fick vi kontroll på gaspedalen och formen, och sen jobbade han på riktigt fint och bra. Eftersom har är väldigt svag för smicker och beröm ansträngde han sig för att göra rätt, och var väldigt nöjd och belåten när vi var klara.

Men säg de nöjen som varar länge. Efter avslutat ridpass och utdelning av hö i hagarna var det bara att motvilligt slå sig ner vid datorn igen. När man har en deadline att hålla är det bara att bita ihop och köra på. Lyckligtvis blev jag nyss klar, för mina knastertorra ögon började gå i kors och ögonlocken blev tyngre för varje minut... Lite reservkraft har jag dock lyckats ansamla till dagens blogginlägg, och nu börjar det dra ihop sig till att gå ut i stallet och dela ut nattahö :) I natt hoppas jag på att få sova den utmattades hårda sömn... ;-)

Kvällens bilder föreställer termometern som nästan fördärvade min dag, samt Rackarhästen som trots sin belåtenhet efter ett gott arbete helst ville slippa att ställa upp på en bild ;-)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar