söndag 10 april 2016

En fullspäckad dag...

Det är väl egentligen ingen dag som är sysslolös, men idag har det varit fullt upp oavbrutet hela dagen. Lyckligtvis har vädret varit riktigt fint, och efter hämtning av nya höbalar blev det lite livsnjutning också i form av en utflykt med Rackarhästen & Kola. Det är alltid lika härligt att åka iväg och rida i skogen, och idag märktes det verkligen att det är vår. Hästarna var pigga och glada, men stigarna var riktigt hala efter veckans regnskurar, så det blev att ta det lugnt och fint för att inte halka. Eftersom det är lite kuperat så blev det ändå lite "Bambikänsla" här och där, och framförallt med rackaren jag satt på. Han var mera upptagen av att titta efter kvistar att bita av, än att kolla vart han satte sina små hovar, så ibland fick jag andan i halsen. Särskilt när det lutade kännbart nerför och han inte överhuvudtaget ägnade stigen någon uppmärksamhet. Men vi har ju tagit oss fram helskinnade hittills, så han räknade kallt med att vi skulle fortsätta göra det - oavsett hur hemskt underlaget än må vara ;)

Idag var Rackarhästen väldigt rar mot mig när turen var klar och jag suttit av. Det fanns lite grönt gräs där vi stod, och det var han förstås sugen på. Men gissa om jag blev förvånad när han repade av en saftig tuss, lyfte på huvudet och försökte peta in tussen i munnen på mig! När jag inte öppnade munnen för att ta för mig av det goda, gnuggade han tussen mot mina läppar som om han ville be mig att öppna munnen och smaka! :D Det måste jag säga var fint gjort - om än en smula oväntat - för gräset hemma i hagarna har bara börjat att växa, så han borde ha velat ha det goda själv :-)

Några kort ville jag förstås ha, men när det var dags att plocka fram mobilen och fota var det inte alls intressant att vara med på bild. Det var bara gräset som hägrade, och rackaren gick motsträvigt med på att låta sig avbildas. Men han är söt även när han är motsträvig, så det gjorde inget ;-)

Det skulle ha varit skönt att lägga sig och vila en stund efter hemkomst, men tyvärr var det bara att kasta sig ner framför datorn pga saker som måste göras klara tills imorgon. Så efter tre timmars intensivt knapprande på tangentbordet och lite servering av nattahö på det, kommer jag att somna gott - ovaggad ;)


1 kommentar:

  1. Alltså Rackarn har så himla snygg kropp, maskulin men ändå ädel, precis min typ av arab <3 :) Vad har han för stam & vad heter han egentligen? minns inte om jag frågat detta innan?:O Du har inte lust & skriva lite om hans stam & de andra i din blogg när du har tid? :D Vore kul & intressant att läsa tycke jag, är ju lite stam nörd :) Kram Suss http://nouw.com/timelesselegance

    SvaraRadera