tisdag 26 april 2016

Drabbad av nåt...

En liten förkylning kan jag hanka mig fram med utan större bekymmer, men den senaste verkar gå åt fel håll. Trots att jag i förra veckan åkte och köpte diverse receptfria medikamenter mot nästäppa och hosta har jag inte blivit bättre. Den stelfrusna ridturen i söndags kanske inte gjorde mig så gott när jag redan var risig.

Nu ligger jag nerbäddad och har ont i halsen, musklerna, huvudet, och - ja var har jag inte ont förresten? Som grädde på moset är hostan ännu värre, och vartenda andetag kliar. Känner mig föga underhållande när jag skriver detta, utan snarare en smula gnällig. Jag är inte den som gillar att vältra mig i prat om sjukdomar och krämpor, eftersom jag inte tror att tröttsamt klagande kommer att göra mig friskare.

Det är så många saker jag skulle vilja skriva om idag, men just nu orkar jag inte. Så jag satsar på att stänga de två gröna och försöka sova mig frisk. Den lille lömske John Blund verkar inte vara i närheten, men i väntan på sömnen får jag väl helt enkelt bara vila :)


2 kommentarer:

  1. Usch, det låter som flunsan, men hoppas att det inte är så!
    Kryakram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh fy, hoppas verkligen att det inte är flunsan!!
      Kram!

      Radera