fredag 29 april 2016

Det går åt rätt håll...

Idag har jag känt mig ytterligare lite bättre, men hostan vill inte ge med sig, och jag är fruktansvärt trött. Sådär trött att det känns som jag är tung som en betongsugga när jag ska göra något.

Som tur är kan hästarna roa sig lite själva i väntan på att orken ska återvända, vilket jag hoppas ska ske imorgon. Dom tycker alltid att det är roligt att bli utsläppta på ridbanan och busa tillsammans. Först brukar dom rulla sig noggrant så att dom får sand i hela pälsen, och sen brukar dom springa omkring och leka. Fleur brukar trots att hon är äldst ofta vara vildast av alla, men hon rusar ur sig ganska snabbt, och är sedan lugn och stillsam när dom andra fortsätter att jaga runt ett tag. Men nu har det väl kommit lite vårenergi i kroppen, för hon har livat runt längre än dom andra.

Jag har ibland undrat varför det är så kul att leka på ridbanan, för i hagarna är dom betydligt stillsammare.
Men huvudsaken är att dom kan ha lite roligt när jag är krasslig :-)














2 kommentarer: