fredag 15 april 2016

Blir man svensk av att bosätta sig i Sverige?

Så är det dags för ett pulshöjande inlägg igen, men det är nödvändigt när "godheten" drar sig förbi det absurdas bortre gräns. Snart vågar väl inte turister åka till Sverige och semestra av rädsla för att ett byte etnicitet ska ske då dom passerar gränsen.
Ja, jag vet att jag hårdrar detta ämne till sin yttersta spets nu, men vilka andra människor i HELA VÄRLDEN förutom svenskar anser att man byter etnicitet så fort man bosätter sig i ett annat land??

Medias rapportering om de IS-mördarmonster som valt att lämna Sverige för att "strida" - som det så vackert heter när pk-media vill försköna terrorism och folkmord - blir tyvärr mer än löjeväckande då det ständigt skrivs om "svenska" terrorister som (välförtjänt) har dödats under sina slaktarresor. "Svenska" terrorister är inblandade i de hemskaste av gärningar, och media känner sig så varma och änglalikt goda inombords när dom får smeta in ordet "svensk" i ögonen på alla sina läsare. Men förutom att icke hjärntvättade svenskar inte tycker att dessa avskyvärda mördare är svenskar, så lär inte dom själva heller tycka det. För vilket land är det egentligen mördarna anser sig tjäna när dom reser bort för att begå folkmord?

Jag måste faktiskt undra: Anser alla svenskar som har flyttat utomlands att dom numera inte är svenskar? Kallar sig alla svenskar som flyttat till Spanien för att njuta av sol och värme för spanjorer och spanjorskor numera? Personligen skulle jag anse mig vara svensk oavsett var i världen jag skulle bo. Om jag skulle flytta till Spanien så skulle jag helt enkelt anse att jag är en svensk som bor i Spanien. Om jag skulle få spanskt medborgarskap skulle jag anse mig vara en svensk med spanskt medborgarskap.
Och vet ni vad alla ni som inte kan tänka er detta - dom invandrare som jag har umgåtts med genom åren har inte kallat sig svenskar. Inte en enda av dessa invandrare har jag en enda gång hört kalla sig själv svensk. Jag har däremot - även om dom bott i Sverige i många år - hört dom kalla sig t ex grek eller grekinna. Och vet ni vad - dom har haft stolthet i rösten när dom sagt dessa ord. För av någon mystisk anledning tenderar många människor att bli ännu mera patriotiska när dom inte längre bor i sitt hemland.

Så varför envisas så många "goda" svenskar, och särskilt de godaste av dom alla - mediafolket - med att alla som flyttar till Sverige automatiskt och omedelbart blir svenskar? Bevisligen vill ju inte ens alla som kommer hit vara det. Tänk om man skulle skicka ut en enkät till invånarna i landets alla no go-zoner och fråga vad folk anser sig vara egentligen? Hur många enkäter skulle man få tillbaka som det står "svensk" på måtro?




2 kommentarer:

  1. Det är så sant som du skriver tack för det

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv Christer!! Jag blir alltid lika glad över människor som inte är fega, utan vågar säga öppet det dom tycker. Tack!

      Radera