fredag 22 april 2016

Att ha eller inte ha förväntningar...

Visst är det konstigt det där med förväntningar. Ibland har man jättehöga förväntningar inför något man ska göra eller något som ska hända, och när man sedan befinner sig i stunden känns det bara - jaha... Det var det... Det blev inte alls så där givande, roligt eller spännande som man hade tänkt sig.

Så finns det andra tillfällen som är helt tvärtom. Förväntningarna är låga, eller man har kanske inga alls. Det är något som bara ska göras, eller som man rentav ska få "överstökat". Att det skulle bli intressant, givande eller roligt finns inte med i tankarna.

Idag var det en sån dag som blev betydligt bättre än jag hade förväntat mig. Den började på ett väldigt stressande sätt med bilstrul så att jag höll på att missa ett jätteviktigt möte. Tillsist kom jag på vad som var fel och kunde ta mig iväg med andan i halsen. Jag hann väl köra någon mil innan jag kom på att jag glömt stänga av vattnet efter påfyllning i en balja i ena hagen. Det fanns inte tid att vända, utan det var bara att försonas med tanken på att komma hem till en tom brunn. Så vad skulle kunna hända härnäst måtro? Skulle mötet gå åt skogen kanske?

Lyckligtvis blev det inte så, utan allt gick långt över förväntan på alla sätt. Kanske är det så att det är bäst att inte ha några särskilda förväntningar? För då slipper man ju bli besviken, och i bästa fall blir allt mycket bättre än vad man trott...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar