tisdag 29 mars 2016

Vårtecknen blir flera... :-)

Egentligen är jag inte särskilt förtjust i insekter - eller rättare sagt inte alls - men som vårtecken kan dom väl få duga ;-) Såvida det är trevliga insekter förstås, såsom humlor och fjärilar. Spindlar skulle jag helst vilja slippa, även om dom så vore det enda vårtecknet på hela jorden. Myggor, blinningar, getingar och fästingar klarar jag mig också utmärkt bra utan, även om det tycks vara omöjligt att slippa dessa små störande eländen när dom väl har vaknat till liv. Måtte det dröja...

Förutom trevliga vårtecken upptäckte jag ett oönskat sådant igår innan läggdags, nämligen en fluga. Det var inte vilken liten yrvaken fluga som helst heller, utan en sån där stirrig, högljudd och ganska fet fluga, som smått hysteriskt surrade runt mig i badrummet. Eftersom den var överallt samtidigt var det omöjligt att smäska till den med flugsmällan, så för att rädda min ömtåliga nattsömn smet jag snabbt som en vessla ut genom smalast möjliga dörrspringa, och stängde in den lilla fridstöraren i badrummet.

Så efter denna uppräkning av oönskade vårtecken bjuder jag nu på bilder av de jag uppskattar. Eftersom jag omöjligtvis kunde bestämma mig för vilken bild som bjuder på minst suddig humla, skickar jag med alla tre - vad gör man inte för att få slut på sin beslutsvånda... ;-)








2 kommentarer:

  1. Är inte heller särskilt förtjust i insekter, men som vårtecken är dem ändå bra. Underbara bilder du tagit och lagt upp.
    Störigt med sådana flugor, tur den var i badrummet och inte sovrummet så den flugit runt och stört när du ska sova.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack! Nu blev jag jätteglad! :-) Jag älskar att fota, men är inte alltid så säker på att mobilkameran delar mitt intresse ;-)
      Ja en fluga i sovrummet kan verkligen förstöra min nattsömn, för förutom att surrandet håller mig vaken så verkar det vara flugornas oskrivna lag att ta chansen att landa med sina små smutsiga fötter på minsta yta som inte göms under täcket...

      Radera