söndag 20 mars 2016

Tveksamt om vi hade tur idag...

Idag var det dags att pröva lyckan igen, och med solen strålande från en klarblå himmel kändes det som att turen skulle vara med oss. Om man nu råkar ha vädergudarna med sig, så borde väl resten följa med på köpet ;-) Men när det gäller den eviga jakten på sadel till Lilliman ska man aldrig vara för säker.

Dagen till ära skulle vi åka iväg och prova en sadel som jag länge har sneglat lystet på, men det har alltid varit tveksamt om manken får plats i en sådan. Så när det nu fanns en till salu inom hyfsat avstånd lastade vi den lille rackaren och gav oss iväg för provridning.

Tyvärr konstaterade vi redan då vi stod i stallgången och spände fast sadeln att den gick emot "fenans" bakkant. Det hade behövt sitta betydligt tjockare paneler på undersidan för att ge frigång... Attans också!! Men inte oväntat. Jag hade tagit med mig den tryckavlastande iläggspadden som används till en annan sadel, och tänkte att man kan ju alltid prova att lägga den under sadeln, och på så sätt lyfta upp den ytterligare lite. Det såg ut att kunna funka, så vi bestämde oss för en provtur.

Vi kunde knappast ha valt en bättre dag att ge oss iväg för denna provning!! Miljön var fantastiskt vacker, ridvägarna var underbart perfekta och vårt sällskap var jättetrevligt!! Rackaren fick träffa en söt tjej som han trivdes bra med, och det verkade vara ömsesidigt :-) Hästarna var pigga och glada, och det kändes som om våren var betydligt längre framskriden än vad den är :-) Dagen bjöd på livsnjutning i dess renaste form :D

Tyvärr är jag osäker på om sadeln passade perfekt, så det är lite tveksamt om vi verkligen hade tur idag. Jag ska stoppa det vita schabraket i tvättmaskinen och när det är rent och fint ska jag prova sadeln en gång till. Iläggspadden går det inte att vara utan om inte panelerna byts mot betydligt tjockare.

Tyvärr blev det inte så mycket fotograferande. Några kort tog jag innan vi gav oss av - eller ens var klara att ge oss av - men min nya telefon har lika greppvänliga former som en blöt tvål, vilket gör det ytterst riskabelt att hala fram den ur fickan för att fota - såvida man inte vill riskera att tappa den i backen. Iphone6 är förvisso en bra telefon, men den som designade dess form hade nog extraintäkter i form av byte av krossade displayer som främsta intresse.

Nåväl, jag bjuder på några av de bilder som togs idag :-)


Oj vilken söt tjej det kommer där borta!!


Några blåsippor hade slagit ut i närheten av stallet :-)


På väg till stallet med husse i snöret ;-)


Seså, gör mig klar nu så vi kommer iväg snart!!




Härifrån utgick dagens tur :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar