lördag 12 mars 2016

Lite vårkänsla idag :-)

Trots att väderprognosen inte höll vad den lovade, och det värmande solskenet uteblev, har det ändå varit lite vårkänning i luften i dag :-) Jag är inte den som tar ut denna efterlängtade årstid i förskott, men idag hittade jag faktiskt några snödroppar där snön dragit sig undan. Tyvärr tänkte jag inte på att fota dessa små vårtecken, så jag bjuder på bilder av tidigare års snödroppar :-)

Dagen började annars ganska svettigt med halkbekämpning på den isiga ridbanan. Jag hade sett fram emot att solsken skulle smälta bort all is, men icke - jag fick ösa ut sand och stenmjöl tills jag höll på att storkna för att de oskodda hästarna skulle slippa halka omkring som Bambi.
Kola och Lilliman busade outtröttligt med varandra medan jag slet i mitt anletes svett, och det skulle lätt kunna misstas för att vara vårysterhet, men dom brukar alltid kivas och leka oavsett årstid :-)

Vårkänslan uppstod nog främst för att jag använde sommarjackan idag utan att frysa :-) Visst får jag väl erkänna att jag hade min varmaste ullpolotröja under - men ändå, jag använde sommarjackan :-)

Kola och Pari har fått en stunds ridning på ridbanan och en liten uteritt därefter. Fleur och Lilliman fick nöja sig med lite ridbaneridning, för mörkret närmade sig med stormsteg. Idag har vi alla fått vår ranson av friskluft och motion, och nu ska jag göra en räd i köksskåpen i hopp om att hitta något gott innan jag landar i soffan :-)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar