lördag 19 mars 2016

I need a little time off for Bad Behaviour...

It looks like I´ve been too good for too long... Jodå, så är det, och även om detta faktiskt är en låt med Confederate Railroad, så skulle den kunna vara skriven just för mig. En god vän med mycket bra musiksmak skickade den till mig igår, och de två meningarna beskriver verkligen hur jag känner just nu. Jag har varit så skötsam så länge att längtan efter att slå klackarna i taket, eller att hitta på något galet äventyr är vansinnigt stor. Det fanns en tid då jag roade mig väldigt ofta och reste regelbundet, men vartefter livets förpliktelser har blivit allt flera, har tidsbristen tvingat mig att prioritera bort en massa saker som jag gjorde förr. När man har djur kan man ju inte heller dra iväg hur som helst, så då tar skötsamheten överhanden ;-)

Jag tillhör absolut inte kategorin människor som blir sentimentala och börjar vältra sig i sorger och bedrövelser när jag får ett glas vin innanför västen. Nej minsann, när man ska ha roligt så ska man ha roligt, och då finns vare sig lust eller utrymme för att älta bekymmer. Har stött på många människor som använder sina möjligheter att ha roligt och leva loppan till att "prata av sig" och älta trist gammal skåpmat. Utan att skryta så skulle jag nog vilja påstå att jag är riktigt bra på att roa mig grundligt när tillfälle bjuds ;-)

Just nu vill jag verkligen hitta på NÅGOT... En rockkonsert eller en countryfestival skulle sitta finfint. Eller varför inte en resa till USA... Om drömmen om ett musikevenemang känns svåruppnåelig, så känns väl en resa till Nashville snudd på ouppnåelig, men man ska inte ge upp sina drömmar. Så när jag ändå drömmer tänker jag låta mina tankar sväva iväg ordentligt, och drömma om att åka kust till kust på en Harley Davidsson med fransarna på mina skinnkläder fladdrande ikapp med håret i den heta vinden... Det ska dansas linedancing i mina läckra boots på små hak längs vägen, med mina jeansklädda ben uppmjukade av en törstsläckande öl. Min kära hatt måste jag på något sätt lyckas få ner i en packväska utan att den blir sorgligt knölig istället för häftig och snygg.
Jag ska äta stora hamburgare och ännu större biffar, och jag ska känna mig fri som fågeln när jag sitter bland folk och lyssnar på den bästa musik jag vet. Jag ska vara precis så lättsam, glad och vild som jag föddes till att vara - om det inte vore för att jag ploppade ut på fel plats i världen... ;-) Nåväl, lättsam och glad är jag faktiskt iallafall.

Men men, innan dess är det en del praktiska saker som måste ordnas, så jag tror att ett musikevenemang här hemma i Sverige infrias enklare och definitivt först... ;-)


Jag på countryfestival - naturligtvis iförd min kära hatt och min favoritjacka. 

Här kommer länken till låten som förstärkte min längtan efter att leva loppan:

https://youtu.be/Q85oEj-KbkQ






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar