torsdag 24 mars 2016

Flera vårtecken!! :-)

Så här i påsktider känns det extra härligt och trevligt att konstatera att våren gör framsteg :-) Solen skiner, och blommorna som har tittat fram har slagit ut nu. Fjärilarna har vaknat till liv, och när jag ser dom fladdra runt från blomma till blomma får jag nästan lite sommarkänsla! Dessutom får jag åtnjuta alla dessa livgivande intryck till vacker fågelsång! :-) Detta kan man kalla livsnjutning av hög kvalité!

Även fyrfotingarna känner av att det är vår. Förutom att dom är mycket ystrare, så står dom gärna och småslumrar i solskenet. Allra helst när dom har lekt och busat av sig ett tag, och blivit lite slöa. Även Baloo kan njuta av solen nu, för än värmer den inte så mycket att det blir jobbigt för honom med tanke på hans tjocka päls. Men så snart det blir varmare kommer han få kort sommarpäls igen precis som förra året, för det är mycket skönare för honom än att försmäkta i en stor björnpäls när solen värmer.

Idag bjuder jag på några bilder av våren i påsktider på gården :-)


Fjärilar!! Vilket vårtecken!! :D


Snödropparna blommar för fullt :-)


Baloo håller koll på saker ;-) Han är en otroligt snäll och glad hund, men vaktar - det gör han... 


Pari och Fleur busar omkring :-) Dom får passa på att leka när hon inte brunstar... ;-)


Rackaren har myror i benen som vanligt ;-)


Hel gänget busar :-)


Massor av gula blommor lagom till påsk! :-)




Pari småslumrar i solen efter ett rejält bus :-)


Solen går ner över slätten.


 Baloo poserar fint på gårdsplanen :-)



2 kommentarer:

  1. Hittade dig på besökstoppen och du kommer få min röst. En trevlig varierande blogg precis som jag gillar. Önskar dig en fortsatt fin påsk. // Madde

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tackar så jättemycket Madde! :-) Så glad jag blir!! :-)
      Jag önskar dig en fortsatt härlig påsk!
      Mvh
      Anna

      Radera