söndag 13 mars 2016

Finns det nåt bra med vintertiden??

Personligen kan jag inte komma på något, utan tycker varje år att det är lika hemskt när det är dags att göra kvällarna mörka en timma tidigare. En redan mörk och tråkig tid av året görs värre med hjälp av den onödiga tidsomställningen. Som om inte den vore nog, så är ju den mörka tiden så plågsamt lång.

För många kanske omställningen till vintertid inte spelar någon roll. Den som inte aktiverar sig utomhus kanske känner sig förnöjsam i lampors sken. Men själv känner jag mig bestulen på en ljus kvällstimma när omställningen sker och mörkret sänker sig en timma tidigare.

Nu väntar jag lika otåligt som alltid på omställningen till sommartid. Jag är fullkomligt utled på att tillbringa kvällarna utomhus i mörker. Här på landet finns inga gatubelysningar med några meters mellanrum, så det skulle vara fantastiskt om sommartiden kunde vara för evigt, och göra den mörka årstiden liiite mindre mörk.

Jag tycker att det är dags att SKROTA vintertiden nu!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar