onsdag 2 mars 2016

En lärorik resa med grabbarna :-)

I helgen åkte jag iväg med arabhästarna till Prinsens Araber för att förkovra oss lite tillsammans. Det är både roligt och väldigt nyttigt att ge sig iväg ibland och få undervisning av en duktig instruktör. Särskilt när man som jag har hästarna hemma, och harvar på för mig själv. Det är inte så ofta jag kan resa hemifrån heller, men nu uppenbarade sig en välkommen möjlighet :-)

Det har blivit riktigt härliga uteritter i den vackra naturen i Yxtaholm, varvat med bra undervisning. Hästarna är väldigt olika, så vi satte upp en individuell plan för var och en, och den fortsätter på hemmaplan :-) Jag skulle gärna vilja ha Ella hemma, eller ännu bättre - kunna fortsätta rida med henne i Yxtaholm. Men det går ju inte, så jag får försöka förvalta det vi lärt oss på bästa sätt på hemmaplan. Rackaren går finare än någonsin nu :-)

Några kort blev det också att bjuda på :-)


Pari och jag vid slottet. Lillgossen har inte riktigt tid att posera för en bild ;-)


Lite gott hö bjuds det på efter dagens arbete :-)






Rackarhästen & jag på skogstur :-)


Pari väntar på sin goda drink efter våran tur i skogen :)



Rackarhästen & jag till höger i bilden. Vi poserar fint utanför Yxtaholms Slott :-)


Sötbulle :-)


Sagolikt vackra och snälla arabhingsten Gwarant :-)


Kisse är sugen på nåt gott :-)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar