måndag 22 februari 2016

Vid tangentbordet är allt tillåtet... Eller?

En tidig lördagskväll tog jag en titt på Facebook. Jag skojade lite via en kommentar med en person som har humor, och som jag vet inte tar illa upp. Det hela var väldigt harmlöst tills en man som inte finns på min vänlista plötsligt och oväntat fick någon slags snedtändning. Personen ifråga blev väldigt oförskämd mot mig, och idiotförklarade det jag hade skrivit.
Det är flera saker i hans beteende som jag inte förstår:
Hur kan man komma sig för med att hoppa på någon på det elaka sättet han gjorde?
Vad hade han med det jag skrev att göra eftersom jag inte riktade mig till honom?
Varför tyckte han sig ha rätt att uppföra sig så illa som han gjorde?
Vilket problem behöver han medicinera?
Datorn verkar vara den störda människans bästa vän. Det är så lätt att via tangentbordet tömma ur sig snedvridna tankar som öga mot öga skulle vara omöjliga att yttra. Tänk så skönt att sitta hopkurad bakom skärmen och vräka ur sig det osägbara. Att gå till full attack mot någon när den är som minst förberedd. Personligen anser jag att man inte ska skriva saker som man inte skulle klara att säga till den det handlar om. Men ynkryggar går det tretton på dussinet av.
Den här idioten förstörde en del av min kväll, trots att jag rent förnuftsmässigt vägrade att låta mig påverkas. Personligen sitter jag inte och är beredd på att ett psykfall ska attackera helt utan anledning. Jag kommer aldrig mera att skriva något till någon som har den här vidriga personen på sin vänlista. För hur harmlös en kommentar än må vara så kan han snedtända igen, och den upplevelsen avstår jag mer än gärna.
En sak vet jag dock - att om någon skulle uppföra sig så makalöst illa mot någon av mina vänner så skulle vederbörande as BORT BORT BORT DIREKT från min vänlista. Utan tvekan och pardon.





2 kommentarer:

  1. Vissa är väldigt tuffa bakom tangentbordet alltså. Helt sjukt är det. Varför hoppa på någon utan anledning? Förstår mig inte på vissa människor alltså.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej vissa människor går det bara inte att förstå sig på. Dom kanske har vaknat på fel sida, eller växte upp med trasigt lego. Men det är ändå ingen anledning att gå till attack helt utan anledning vid tangentbordet :-/

      Radera