fredag 19 februari 2016

Vet någon varför bilderna inte alltid syns i länken när man länkar till FB?

Ibland händer det att bilden som tillhör inlägget bara blir en tom vit ruta när jag länkar till FB, och ibland hänger den inte med alls. Jag vet inte på vilket sätt jag själv skulle kunna tänkas göra fel, för det är ju inte så komplicerat att länka. Bilden finns och syns i själva inlägget, men alltså inte i länken. Det kan ju tyckas vara ett litet bekymmer, men jag tycker att det ser så torftigt ut när bilden inte visas. Får väl se om den hänger med den här gången. Min blogg finns på Blogger/Blogspot.

Om du som läser detta vet något om det här, så är jag tacksam för en kommentar med en förklaring!


14 kommentarer:

  1. Vet inte tyvärr, har med funderat på det. Ibland händer så för mig med... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick just ett tips av Yvonne som du kan se i kommentaren nedan :-)
      Mvh
      Anna

      Radera
  2. https://developers.facebook.com/tools/debug/og/object/?__mref=message Det blir likadant för mig lite då och då men då går jag in på länken och fyller i url i det vänsta fältet så löser det sig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack Yvonne!! Jag ska se om jag lyckas med hjälp av ditt tips! Hoppas det, annars kanske jag kan rådfråga dig lite mera?
      Mvh
      Anna

      Radera
    2. Absolut :) Jag är eg ingen expert men har en son som är det :)

      Radera
    3. Tackar så jättemycket!! Jag ska göra ett tappert försök ikväll, så återstår att se hur det går :)

      Radera
    4. Åh, tack för tipset! Jag har haft samma problem :)

      Radera
    5. Hoppas att det kommer att funka bra för dig Ann! :)

      Radera
  3. Det är jätte kul med bloggträff :) I vilekn del av landet bor du? ( om jag får fråga)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kan jag tänka mig! :) Jag bor i Östergötland :)

      Radera
  4. Besökstoppen är för alla med blogg, var man än bloggar :)
    Byta blogg skall vara rätt lätt idag, de flesta kan man importera med sina inlägg :) Ofta skall man bara lägga in en kod på sin blogg så flyttas inläggen med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter ju bra! :) Då ska jag gå med i Besökstoppen till att börja med :)

      Radera
  5. Har samma problem och ska testa det som Yvonne har skrivit.
    Kram Kim :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att det kommer att funka bra för dig Kim!
      Kram Anna :-)

      Radera