tisdag 16 februari 2016

Musik som rör vid själen...

Det finns makalöst mycket bra musik - och lika mycket dåligt sådan - men den allra bästa tycker jag den är som verkligen berör. Den som säger mig något, eller kanske berättar något för mig om vem jag är. Sådan musik fångar upp sinnesstämningar, livssanningar, saknad och längtan. Den kan trösta men också väcka smärta, då den blir en påminnelse om tomhet efter något som inte blev som det var tänkt. När man inte själv höll i rodret och styrde sin väg. 

Ibland vet man inte ens i vilken riktning man ska styra, och man låter sig driva iväg. Ett ickeval blir också ett val vars resultat framtiden utvisar. Och när man trampar vidare på den stig som för länge sedan bara blev, kan musik som berör själen plötsligt tonsätta allt som kunde ha varit. Då blir den ett bitterljuvt eko av längtan.

I länken nedanför bilden finns en låt som betyder mycket för mig, och om du vill och orkar lyssna igenom den, så har dom sista meningarna ett viktigt budskap.


Bilden är förresten tagen vid Tåkern.

http://youtu.be/sRTXnAxlxTc


2 kommentarer:

  1. Musik kan verkligen beröra. Vacker bild.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar så mycket! :-) Jag tycker om att fotografera, men kvalitén blir det lite si och så med när jag bara har en mobiltelefon :-) Såg att du har jättefina foton i din blogg!!
      Mvh
      Anna

      Radera