lördag 6 februari 2016

Migrändags lagom till helgen... :-/

Det är inte ofta jag får migrän, men när anfallen kommer så är dom rejäla och sitter i hela tre långa dagar. Anledningen till att jag får dessa eländiga anfall är vanligen att jag varit väldigt "uppe i varv" en tid, och när jag sedan slappnar av riktigt ordentligt kommer anfallet som ett brev på posten.

Före helgen var det rätt så mycket som snurrade på för fullt, och natten till fredagen blev det inte ens mycket nattsömn innan klockan ringde. När jag skulle dela ut nattahö riktigt sent på torsdagskvällen upptäckte jag att det höll på att börja brinna i stallet. Det hade blivit varmgång i en hösilagebal som var av väldigt blandad kvalité. Det var både grovt och dyngsurt hö, och torrt fint hö i samma bale, och varmgången hade börjat i det blöta i botten av balen. När jag kom till stallet luktade det lite konstigt, och jag såg att det rök bakom hökärran där balen stod. Den hade bara varit öppen ett par dagar, och det är ett kallstall, så den borde inte ha gått varm så snabbt. Men det blöta i botten var skållhett, och skulle snart antända det torra. Så jag fick börja riva isär och kasta, bära och släpa iväg hundratals kilo hö. Efter ett par timmar var jag klar, och totalt urlakad av ansträngningen.

Jag trodde att jag skulle vara totalt slut på fredagen, men det var jag inte konstigt nog. Tvärtom kände jag mig pigg och energisk. På förmiddagen fick jag ett positivt besked som gjorde mig riktigt glad, och ett möte under eftermiddagen gick mycket bättre än förväntat. Plötsligt kände jag mig riktig avslappnad och belåten, och det skulle jag inte ha gjort...

Så detta är en helg i huvudvärkens och illamåendets tecken. Jag har ganska bra medicin, men den hjälper inte helt och gör mig väldigt sömnig. Men vädret har varit bedrövligt, så jag har inte missat något roligt utomhus iallafall ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar