fredag 12 februari 2016

Hoppsan!! Så kan det gå...

Det är inte ofta jag tar med mig något att äta till stallet, men i morse var jag vrålhungrig när jag skulle ut och servera frukost, och fick med mig en slarvigt ihopslängd smörgås i en plastpåse. Trots min hunger glömde jag först att ta fram den ur jackfickan, men det var kanske inte så konstigt för hästarna är ju sugna på sin mat, så den ser man ju alltid till att dela ut först av allt.

När alla fått vad dom skulle ha och täckena var på plats, kom jag på att jag hade glömt bort min macka. Så jag halade fram den ur fickan och placerade mig vid en hökärra för att avnjuta (nåväl, så delikat var den inte...) min frukost till ljudet av fridfullt hötuggande. Jag hade knappt hunnit knåpa upp knuten på påsen och lirka fram den halvtorra brödbiten med korv på, när jag märkte att det tuggande ljudet avtog. När jag lyfte blicken fann jag mig vara intensivt betraktad av tre par ögon.

Baloo hade satt sig på sitt allra finaste sätt framför mig, och talade med förväntansfulla ögon om att han gärna ville ha min smörgås - eller åtminstone få smaka på den. Pari och Rackarhästen var otroligt nyfikna och försökte nå ut ur sina boxar för att få lukta, så jag höll fram korvmackan och båda tyckte att den luktade misstänkt äckligt. Alla tre var så söta att jag kände att jag måste ta några kort.

Så jag fiskade fram telefonen ur innerfickan, och med den högintressanta mackan i handen började jag ta bilder. Min nya telefon är lite "hal" i formen, så det är svårt att fota och hålla i den med en hand. Plötsligt halkade den till mellan fingrarna, och när jag greppade tag i den för att den inte skulle göra en skadlig resa ner på betonggolvet såsom sin företrädare, tappade jag smörgåsen. Mitt framför nosen på Baloo, och dessutom med korven mot golvet och ner i en hötuss. Gissa vem som blev glad?

Så det blev ingen frukost i stallet för mig idag, men vad gör väl det när jag fick så söta bilder ;-)






















2 kommentarer:

  1. Hahahaha åh! Så går det när man glömmer bort sig ;)

    / http://neapocalypse.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha...Ja glömskan har sitt pris!! :D

      Anna

      Radera